Opeens gele onderbroken streep

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

Opeens gele onderbroken streep

#1 , 04 apr 2019 00:35

Waar jarenlang kon geparkeerd worden is sinds kort een gele onderbroken straat verschenen die start voor een garage en eindigt 5 meter voor een andere garage. De witte hoek van wat ooit een parkeerzone was is weggebrand. Waar er nog ruimte is voor anderhalve wagen is geen nieuwe witte hoekrand geschilderd. Ook is er nog recenter een tariefpaal gekomen valk voorbij de geel onderbroken streep van het gedeelte net na de garage om de nieuwe stedelijke parkeerzone aan te duiden. Die zone begint dus met 80% gele onderbroken strepen en die parkeertariefzone-paal start waar ooit die witte hoek was geschilderd.

Ik vind het bizar dat de ene garage wel een gele onderbroken streep krijgt, en de andere niet. Enige verklaring hiervoor?

Hoe weet ik dat het niet de eigenaar van het gebouw ervoor is die daar gele strepen trekt?

Kan ik ergens de eventuele beslissing van de stad opvragen in verband met de beslissing om daar een gele onderbroken streep te trekken?

Wanneer het vroeger ruimte gaf voor 4 wagen te parkeren was zonder ooit problemen, waarom kan het dan opeens niet meer..
Soms moet ik 30 minuten rondrijden om als bewoner in mijn eigen zone te kunnen parkeren, qua CO2 uitstoot voor het milieu is dat ook niet min.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 apr 2019 09:09

Bel gewoon eens naar de politie of stadsdiensten van uw woonplaats

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 04 apr 2019 09:10

Bouwheer/eigenaar vraagt dit aan, gemeente keurt dit al dan niet goed en brengt de strepen aan. Eigenaar van de garage waar dit niet is gebeurd heeft dit waarschijnlijk dus gewoon niet aangevraagd.

Daarnaast is de coördinatie tussen deze verschillende aanpassingen soms ver zoek; wat vandaag geplaatst wordt kan morgen alweer worden weggehaald of overruled.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 apr 2019 16:31

Waar er nog ruimte is voor anderhalve wagen is geen nieuwe witte hoekrand geschilderd.
Naargelang de plaatselijke situatie heeft u geen "hoekje" of geschilderd parkeervak nodig om te mogen parkeren
Kan ik ergens de eventuele beslissing van de stad opvragen in verband met de beslissing om daar een gele onderbroken streep te trekken?
Via decreet openbaarheid van bestuur kan u bij de bevoegde overheid de beleidsdocumenten opvragen die leidden tot de beslissing om de genoemde verkeerstekens aan te brengen.

Wanneer het vroeger ruimte gaf voor 4 wagen te parkeren was zonder ooit problemen, waarom kan het dan opeens niet meer..
Wegbeheerder beslist hier over

Als daarbij inbreuken tegen enige wetgeving begaan worden, kan u binnen een beperkte termijn (45 dagen ?) de beslissing laten vernietigen
(Gouverneur of Vlaams minister van intern bestuur - als het bij de verkeerde terechtkomt stuurt die dat door naar de bevoegde instantie)

Zonder inbreuken, kan u enkel vragen de situatie aan te passen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”