GAS boete bewonersparkeren kruispunt 2 straten

KNX
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

GAS boete bewonersparkeren kruispunt 2 straten

#1 , 03 apr 2019 20:07

Situatie :

Ik krijg GAS boetes omdat m'n voertuig volgens het bestuurlijk verslag in een bepaalde straat staat waar enkel bewonersparkeren geldig is met een bewonerskaart.
Echter volgens het bord met de straatnaam sta ik in een andere straat, ongeveer op een Y- of T-achtig kruispunt, op het meest recht gedeelte.
Men mag er duidelijk wel staan, maar waar ik sta begint volgens het straatnaambord de nieuwe straat, waar gedeeltelijk geen bewonerskaart vereist is.

Op de foto's die de ambtenaar maakte staat m'n voertuig duidelijk voor het bord met de straatnaam waar geen bewonerskaart vereist is, en enkele meters er achter dus de andere straat...

De ambtenarij beweert dat de straat eindigt aan de kruising zelf, terwijl ik op de kruising zelf sta, waar men zeker en vast mag parkeren.

Ben al even aan het uitzoeken hoe het zit, maar vind niet meteen duidelijkheid in de wegcode m.b.t. hun bewering.

Iemand die meer weet?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 04 apr 2019 11:31

een foto of google maps / streetview zou veel duidelijkheid kunnen brengen ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 apr 2019 11:41

Mag je op een kruising wel parkeren?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 apr 2019 16:21

Plaats van de vermeende inbreuk ?

KNX
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2019 18:23

Hierbij Google Maps link : https://www.google.be/maps/place/Madeli ... d2.8751422


En de foto die de ambtenaar zelf maakte, maar bewerkt met een geel cirkel waar de straatnaam borden staan.

Verslag spreekt van het verste bord aan de rechterkant dus, terwijl ik voor het linkse sta, en in mijn ogen dus
Voor het kadaster is het eigendom waarvoor ik sta gelegen in de straat van het linker straatnaam bord.

Afbeelding

Veel discussie kan hier toch niet zijn? Tenzij er ergens in de wetboek een regeltje staat die dit teniet doet?
Intussen al de 4de GAS boete, want ze komen maar al te graag, dag na dag, dus al meer dan 400 EUR kwijt.

Vooraleer ik een verzoekschrift indien bij de Politierechtbank , lees : in beroep ga, en dus een advocaat inschakel, wil ik toch zeker zijn van m'n stuk.
Mocht hier een advocaat meelezen en mij die voorgaande GAS boetes dus gaan terugeisen bij de 'Stad', dan hoor ik het graag.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 apr 2019 19:28

Veel discussie kan hier toch niet zijn? Tenzij er ergens in de wetboek een regeltje staat die dit teniet doet?
70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.

1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.


"Tot" in de wegcode moet je lezen als tot-en-met
(bij aanpassingen wordt tot vervangen door tem)

Je staat zo te zien zelfs nog deels net voor het kruispunt (achterkant net ter hoogte van de straatnaambordjes ?)
Het parkeerbord E9 geldt er dan nog

Issued
Berichten: 1227

#7 , 04 apr 2019 19:42

Even opgezocht. Ik snap uw argumentatie niet. Heel die wijk is bewonersparkeren. Het maakt letterlijk niet uit of u in straat x of y stond. Dezelfde regeling is van tel. Indien u wilt argumenteren dat de boete ongeldig is omdat u in die andere straat stond, vrees ik dat dit niet voldoende is om eronder uit te geraken

KNX
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 apr 2019 22:30

70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.

1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.


"Tot" in de wegcode moet je lezen als tot-en-met
(bij aanpassingen wordt tot vervangen door tem)

Je staat zo te zien zelfs nog deels net voor het kruispunt (achterkant net ter hoogte van de straatnaambordjes ?)
Het parkeerbord E9 geldt er dan nog
Inderdaad, dus ze hebben 'gelijk'...

Het is echt schrijnend dat je als bewoner, toen weliswaar zonder bewonerskaart, heden met, meteen beboet wordt zonder scrupules, maar een niet-bewoner, zoals er nu eentje 's avonds toekomt en zich parkeert, zal nooit beboet worden omdat die de volgende dag voor de ambtenarij om 9u00 in gang schiet, en dus tegen pas 10u of 12u langskomt om te controleren, al weg is. In het weekend controleren ze al helemaal niet want dan werkt een ambtenaar uiteraard niet. Dan staan hier net meestal niet bewoners... Nieuw denkmateriaal voor het college van burgemeester en schepenen!
Even opgezocht. Ik snap uw argumentatie niet. Heel die wijk is bewonersparkeren. Het maakt letterlijk niet uit of u in straat x of y stond. Dezelfde regeling is van tel. Indien u wilt argumenteren dat de boete ongeldig is omdat u in die andere straat stond, vrees ik dat dit niet voldoende is om eronder uit te geraken
Niet goed opgezocht dan. Neen, enkel bepaalde straten in een welbepaalde rijrichting waar het bord ook effectief staat. In de straat waar ik beboet ben is de andere kant niet voorbehouden voor bewonersparkeren.

Issued
Berichten: 1227

#9 , 05 apr 2019 07:16

Niet goed opgezocht dan. Neen, enkel bepaalde straten in een welbepaalde rijrichting waar het bord ook effectief staat. In de straat waar ik beboet ben is de andere kant niet voorbehouden voor bewonersparkeren
Mea culpa

Op de site van indigo, het bedrijf dat de parkeerkaarten voorziet, staat dat maar zeer gebrekkig uitgelegd.
Tja, dan verwijs ik u naar de uitleg van Inazuma

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 05 apr 2019 20:40

Nieuw denkmateriaal voor het college van burgemeester en schepenen!

Neen, enkel bepaalde straten in een welbepaalde rijrichting waar het bord ook effectief staat. In de straat waar ik beboet ben is de andere kant niet voorbehouden voor bewonersparkeren.
Bizarre regeling, maar wettelijk niet verboden.

Gemeentebestuur is veranderd ... kaart die absurditeiten eens aan via het nieuwe bestuur.

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 05 apr 2019 21:10

Als u een nieuwe bewoner bent en u hebt uw bewonerskaart nog niet gekregen bij ons is het digitaal dus geen kaart meer dan kan men hier aangeven en worden de GAS boete geannuleerd.
Net zo goed en dat hebben we nu voor - wagen 'totaal schade door ongeval' - wel de vervangwagen die we 30 dagen hebben wordt ook gedekt door deze regel. Alles inscannen of faxen naar autonoom parkeerbedrijf en gas sanctie vervalt.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 05 apr 2019 21:15

de vervangwagen die we 30 dagen hebben wordt ook gedekt door deze regel. Alles inscannen of faxen naar autonoom parkeerbedrijf en gas sanctie vervalt.
Hangt af van gemeente tot gemeente
Hier moet je dat vooraf doorgeven, andere kaart krijgen, nadien weer wisselen
En ze zijn daar niet altijd open ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”