verbod parkeren

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

verbod parkeren

#1 , 03 apr 2019 19:45

ik heb vandaag iets vervelend meegemaakt en was er best niet goed van.ik parkeerde me in een straat waar ongeveer een 15 tal auto's schuin naast elkaar kunnen parkeren.de eerste 7/8 meter ofzo stonden er borden net niet op de straat natuurlijk dat je daar niet mocht parkeren.het volgende stukje stonden er wel borden maar helemaal niet aan de straat maar gewoon tegen de gevels van de gebouwen gezet.dus het kwam bij mij,en anderen over dat we daar dan wel mochten staan,die borden waren er precies gewoon weg gezet.er stonden daar al auto's en er was een plaatsje dus ik zette me daar ook van geen kwaad bewust.toen ik terug kwam van het winkelen zag ik dat ze de auto's aan het takelen waren,enkel mijn auto stond er net nog,maar er was al een klem op mijn wiel.ik ging dus direct bij die agent en zei dat ik het echt niet wist,dat het zeer onduidelijk aangeduid was,maar die zei dat het wel duidelijk was.ik had dan nog klein beetje het geluk dat mijn takelwagen onderweg was,dus ze hebben hem uiteindelijk niet getakeld,maar ik zou wel mijn boete krijgen,een gas boete + de kosten voor de takelwagen.kan ik dit nu aanvechten of heeft dit geen zin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 apr 2019 22:22

De borden stonden er, en stonden naast de parkeerzone.
Het feit dat er een stoep tussen zat, maakt niets uit.

Zoals u het hier neerschrijft, zullen de gas boetes en extra gemaakte kosten die doorgerekend worden correct zijn, en zal aanvechten geen zin hebben.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 apr 2019 16:33

Waar ergens ?
En welke borden waren dat :?:

Heeft u foto's genomen van de borden tegen de gevels ?

Zonder staat u nergens ...

Tip: ALTIJD foto's nemen van "abnormale" situaties als u parkeert, ook als er tijdelijke parkeerverboden staan (die durven wel eens pootjes krijgen ...)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”