Roodlichtcamera

bleppity
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Roodlichtcamera

#1 , 02 apr 2019 12:10

Goede middag,

Ik ben niet zeker hoe het systeem in elkaar zit dus ik hoop hier enige duidelijkheid te vinden.

Mijn moeder heeft een jaar geleden een beroerte gehad en heeft net haar rijbewijs terug gehaald. Over een jaar wordt er dan blijkbaar gekeken of ze overtredingen heeft begaan.
Ik heb net mijn tijdelijk rijbewijs, over enkele maanden mag ik afrijden. Ik rij in een autootje dat zij nog voor mij gekocht heeft voor de beroerte, de auto staat dus op haar naam. De verzekering staat ook op haar naam, ik sta ingeschreven als hoofdbestuurder.

Dit baart mij zorgen omdat ik door verwarring door een rood licht heb gereden met een roodlichtcamera, volgens mij stond hij al langer dan een seconde op rood, en schrik heb dat dit op haar naam terecht gaat komen, wat haar volgens mij haar rijbewijs zou kunnen kosten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedank alvast,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Esboom
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2019 12:29

Ik denk dat je de boete op jouw naam kunt laten zetten. Als je moeder aangeeft dat zij niet met de auto reed en jij wel, dan zal dit nagegaan worden en dan kun je het laten aanpassen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 02 apr 2019 13:37

Mijn moeder heeft een jaar geleden een beroerte gehad en heeft net haar rijbewijs terug gehaald. Over een jaar wordt er dan blijkbaar gekeken of ze overtredingen heeft begaan.
Er wordt dan normaal niet gekeken of ze overtredingen begaan heeft, maar of ze medisch nog rijgeschikt is ... tenzij uw moeder een (deels) voorwaardelijke straf opgelegd heeft gekregen van de rechter :?:

Dit baart mij zorgen omdat ik door verwarring door een rood licht heb gereden met een roodlichtcamera, volgens mij stond hij al langer dan een seconde op rood, en schrik heb dat dit op haar naam terecht gaat komen, wat haar volgens mij haar rijbewijs zou kunnen kosten.
Als er al wat van komt (hangt af van je snelheid en hoe lang het al rood was) geeft je moeder jou op als de bestuurder op het moment van de inbreuk (dit is tegenwoordig verplicht) en draai jij er zelf voor op.

Wordt normaal afgehandeld met overschrijving van 174 € ....

Doe hetzelfde in de 2 jaar nadat je je definitieve rijbewijs B behaalde, en je komt voor de politierechtbank :!:
Verplicht verval van recht op sturen + verplichte herstelonderzoeken (minstens theorie of praktijk examen herdoen)

Reclame

bleppity
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 apr 2019 13:43

Oké, dan pak ik het zo aan.

Bedankt voor de reacties!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”