staande gehouden meerdere overtredingen

ashleyj
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

staande gehouden meerdere overtredingen

#1 , 22 mar 2019 18:46

Ik ben vandaag tegen gehouden ik vermoed door burger personeel van de politie.
Deze dame in kwestie liet mij niet de normale dienstkaart zien maar iets met een donkere blauwe achtergrond vandaar mijn vemoeden dat zij burgerpersoneel is.
Nu goed zij heeft verschilende vastelingen gedaan Twee keer niet pinken bij het indraaien van een straat, bumperkleven en slalomen.
Nu de eerste twee overtredingen baren mij niet teveel zorgen deze zijn van eerste graad voor zover ik weet.
Maar het slalomen baart me wel wat zorgen wegens deze aanzien kan worden als sportief en of roekeloos rijgedrag?
Nu is het ook zo dat ik nog maar 1jaar en 4 maanden mijn rijbewijs heb en dus aanzien word als beginnend bestuurder.

nu zit ik nog met volgende vragen:
kan burger personeel zulke vastelingen doen en zal ik moeten voorkomen op de politierechtbank?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2019 19:22

Wie deze was weet ik niet maar ze zal zeker politionele bevoegdheden hebben, als beginnende bestuurder vind ik je fouten zeer grof .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 20:12

Wie zijn gat verbrand ,moet op de blaren zitten.
Trouwens, wat is er zo moeilijk om gewoon volgens de regels te rijden?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 22 mar 2019 20:33

Meer dan pv afwachten kan je niet doen, daar staat de hoedanigheid van de verbalisant en de weerhouden overtredingen in.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 22 mar 2019 21:51

"Maar het slalomen baart me wel wat zorgen wegens deze aanzien kan worden als sportief en of roekeloos rijgedrag?"

Op de skipiste misschien sportief, op straat roekeloos.
Tenzij die dame een verdwaalde carnavaliste was zal u gestraft worden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 23 mar 2019 18:07

Deze dame in kwestie liet mij niet de normale dienstkaart zien maar iets met een donkere blauwe achtergrond
Kijk volgende keer tenminste naar wat er op die kaart staat ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”