Rijbewijs ingetrokken

Samira28
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs ingetrokken

#1 , 14 mar 2019 18:54

Beste,

In 2012 had ik blijkbaar 2maal een verkeersovertreding begaan.
Voor de ene overtreding kreeg ik een brief in 2014 en moest ik mijn theorie en praktijkexamen terug doen plus rijverbod en boete.
Ik heb mijn theorie en praktijk dan terug gehaald in 2014.
In 2017 kreeg ik ineens een brief voor de andere verkeersovertreding en ik moest mij aanmelden bij de politie en een brief ondertekenen dat ik nogmaals mijn theorie en praktijk opnieuw moet doen voor een verkeersovertreding van 2012 . Kan dit?

Alvast bedank voor de moeite!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 mar 2019 19:58

Kan zeker. Is een nieuwe straf voor een andere overtreding. Voordeel is dat je de verkeersregels dan dubbel zo goed zal kennen en ook naleven.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 mar 2019 20:15

In 2012 had ik blijkbaar 2maal een verkeersovertreding begaan.

In 2017 kreeg ik ineens een brief voor de andere verkeersovertreding en ik moest mij aanmelden bij de politie en een brief ondertekenen dat ik nogmaals mijn theorie en praktijk opnieuw moet doen voor een verkeersovertreding van 2012 . Kan dit?
Ja
De strafuitvoering vervalt pas na 5 jaar na veroordeling.
Overtreding in 2012 zal pas in 2013 of (zoals je andere overtreding ook) in 2014 een definitieve veroordeling opleveren.
Uitvoering van de straf in 2017 kan dan zeker.

Je moet daar toch al andere brieven van gekregen hebben ?
Veroordeling die betekend wordt
"uitnodiging" om de boete te betalen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”