Herstel rijbewijs

Thesmiley9000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herstel rijbewijs

#1 , 14 mar 2019 10:54

Hallo,

Graag had ik een antwoord gekregen op een vraag die mij nu al even in gedachten houdt.
Ik heb door omstandigheden mijn rijbewijs moeten afgegeven, voor ik deze terug kan krijgen moet ik alle herstel onderzoeken en exames afleggen. Mijn vraag gaat hem over het laatste examen die ik zou moeten afleggen en dat is het praktijk examen. Kan ik na het slagen van mijn theoretisch examen direct mijn praktijk examen afleggen ? Zonder terug 9 maanden met een voorlopig rijbewijs te moeten rijden ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 mar 2019 13:49

Kan ik na het slagen van mijn theoretisch examen direct mijn praktijk examen afleggen ? Zonder terug 9 maanden met een voorlopig rijbewijs te moeten rijden ?
Ja

Je mag zelfs niet met een voorlopig rijbewijs rondrijden: je bent immers vervallen van het recht te sturen, en er nog niet in hersteld ...

Je mag enkel met een erkende rijschool rondrijden, of naar het praktijk-examen (en terug) rijden (zorg best dat je een kopie van je afspraak daar bij hebt)

Thesmiley9000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mar 2019 16:14

Ooh ok !
Zeer wel bedankt voor het snelle antwoord.

Mvg

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”