Retributiebon van "Streeteo"

Sebbit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Retributiebon van "Streeteo"

#1 , 06 mar 2019 17:57

Hallo,

eergisteren kreeg ik in Brussel (Elsene) een retributiebon van "Streeteo" omdat ik geen parkeerschijf in een blauwe zone gebruikte. Ik ben een Duits staatsburger en mijn voertuig is ook in Duitsland geregistreerd. Nu vraag ik me af of ik het bedrag op de aangegeven datum moet betalen, of dat ik kan wachten op een brief zonder verdere kosten. Kan Streeteo zelfs mijn adres achterhalen en weet iemand of Streeteo dit probeert te doen op buitenlandse voertuigen? Zo niet, mag ik de zaak gewoon laten vervallen en welke termijnen gelden er?

Bij voorbaat bedankt voor uw antwoord!

Vriendelijke groeten
Sebastiaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 mar 2019 21:29

Nu vraag ik me af of ik het bedrag op de aangegeven datum moet betalen, of dat ik kan wachten op een brief zonder verdere kosten.
Als er post komt, zijn daar normaal extra kosten bij
(zie parkeerreglement van de betrokken gemeente)

Kan Streeteo zelfs mijn adres achterhalen en weet iemand of Streeteo dit probeert te doen op buitenlandse voertuigen?
Duitsland levert geen identiteitsgegevens voor retributies als er geen bilaterale overeenkomst is hierover

De grote vraag: is die er of niet :?:
Ik weet het niet ...


Wettelijk bestaat de mogelijkheid om uw voertuig bij herhaling te immobiliseren met een wielklem
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 7quinquies

Sebbit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2019 12:24

Bedankt voor het antwoord en de verwijzing naar het tarievenschema van de gemeente. Deze zegt:
"Bij gebrek aan de integrale en tijdige betaling van de betekening wordt een eerste kosteloze aanmaning opgestuurd."

Ik zal dus voor het eerst op een brief wachten en ik hoop dat er geen bilaterale overeenkomst is over de informatie van het adres. Als ik goed geïnformeerd ben, is de verjaringstermijn voor onjuist parkeren een ongelooflijke 30 jaar. Ik ben benieuwd of er tot 2049 iets zal gebeuren. ;)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 mar 2019 17:28

Retributies verjaren na 10 jaar

Er staat hier eerder al eens 30 jaar in berichten, maar die kunnen niet meer aangepast of beantwoord worden ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”