PV inbreuk mindervalideparking

fir3wulf
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

PV inbreuk mindervalideparking

#1 , 06 mar 2019 15:47

Vandaag zat er een briefje tussen mijn ruitenwisser dat ik binnenkort een boete ga krijgen.

De situatie is alsvolgt, het eerste parkeervak vanaf waar je mag parkeren aan de linkerkant (het eerste is een garagepoort) is een invalideparking. De plek net daarvoor mocht je altijd staan. Nu werd er mij gisteren op attent gemaakt dat het zou veranderd zijn onlangs en dat er nu 12m voorzien zou zijn voor de invalideparking. (die gemarkeerd is op de weg met een grote aanduiding onder de witte wagen.
Ik had weinig tijd en heb er niet meer aandacht aan gegeven met het gedacht dat daar altijd wagens staan, ik heb daar ooit zelf ook genoeg gestaan.

http://i63.tinypic.com/2gsk7wi.jpg

Mijn wagen is de renault daar voor. Nu zelfs al zou het 12m vanaf dat bord zijn, sta ik volgens mij net rond de 12m afstand van de paal. Hoe moet iemand uberhaupt op het oog inschatten wat 12m is? Ik dacht genoeg plaats te hebben gehouden.

http://i66.tinypic.com/w8tl5x.jpg

http://i67.tinypic.com/2hf8cpt.jpg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2019 16:05

u staat nu 12 a 12.30 van de paal !

Hoe weet ik dit ?
omdat je 40 a 41 dalen van paal staat en één daal is 30 cm
Dus je moet de dalen tellen en X 0,30 doen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 06 mar 2019 16:07

u staat nu 12 a 12.30 van de paal !

Hoe weet ik dit ?
omdat je 40 a 41 dalen van paal staat en één daal is 30 cm
Dus je moet de dalen tellen en X 0,30 doen
Deze lijken mij toch een kleiner formaat te zijn, zeker geen 30x30.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2019 16:16


Deze lijken mij toch een kleiner formaat te zijn, zeker geen 30x30.
Verdorie je heeft gelijk dit zijn er van 20 X 20

Als je naar de paal kijk zie je dat ze kleiner zijn, deze paal = +/- 10cm
Laatst gewijzigd door denlowie op 06 mar 2019 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 06 mar 2019 16:18

Een auto is 4 a 5 meter lang. (een Opel Mokka, zoals die witte - denk ik toch - is 4m27). Zelfs met twee meter tussen het bord en de witte auto, en twee meter tussen de witte en de blauwe auto, sta je volgens mij (grotendeels) binnen de 12 meter.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

artemis
Berichten: 3293

#6 , 06 mar 2019 16:45

De plek net daarvoor mocht je altijd staan. Nu werd er mij gisteren op attent gemaakt dat het zou veranderd zijn onlangs en dat er nu 12m voorzien zou zijn voor de invalideparking. (die gemarkeerd is op de weg met een grote aanduiding onder de witte wagen.
Het is enkel het bord en de afstand die daarop vermeld staat die telt.
Markering op de weg is maar een indicatie voor de duidelijkheid, is facultatief en niet verplicht.

Dus enkel markering op de weg, zonder bord --> mag je staan
Er hoeft zelfs geen markering op de weg te zijn om het een gehandicaptenplaats te maken, enkel het bord telt.

Akkoord Inazuma? ;)

fir3wulf
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mar 2019 16:47

En dan nog de spatie die er tussen beschikbaar is dat zelfs een grotere suv gemakkelijk kan manouvreren leek me dat hij wel plaats genoeg had. Nuja hoe weet een modale burger op inschatting wat 12m dan moet zijn? Moet er dan geen duidelijkere indicatie zijn?

Dan zal het slikken zijn en betalen zeker?

artemis
Berichten: 3293

#8 , 06 mar 2019 16:56

Ik vrees het

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 06 mar 2019 17:20

u staat nu 12 a 12.30 van de paal !

Hoe weet ik dit ?
omdat je 40 a 41 dalen van paal staat en één daal is 30 cm
Dus je moet de dalen tellen en X 0,30 doen
Deze lijken mij toch een kleiner formaat te zijn, zeker geen 30 x30.
Een boordsteen (borduur) is juist 1 meter, en er zijn 5 dallen per boordsteen; dus 20 x 20

fir3wulf
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 mar 2019 09:51

Goed om te weten van die boordsteen, zal het int vervolg zo tellen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 07 mar 2019 11:09

Heb jaren schattingen van huizen gemaakt, en daarbij veelvuldig gebruik gemaakt van deze hulpmiddelen:boordstenen, betontegels, tuinafsluitingen, vloertegels en muurtegels, plafondtegels, zelfs bakstenen geteld. Deze schattingen moesten in alle anonimiteit en stilte gebeuren. Kon dus geen meetapparatuur gebruiken.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 07 mar 2019 21:44

Een Opel Grandland X is net geen 4,5m lang
U lijkt me een 9 à hoogstens 10 m van de paal te staan ...

Ik vraag me ook af of er nog wel 3m vrije ruimte op de rijbaan overblijft ...
(indien niet werd hier correct de zwaarste overtreding weerhouden: parkeren op voorbehouden parkeerplaats)

De hoekjes-markering is raar, er lijkt me eerder 1 ipv 2 parkeerplaatsen gemarkeerd te zijn ( @ 6m/stuk )
Maar dat doet er niet toe, deze markeringen gelden hier niet eens (zijn voor gebruik in een parkeerzone, en dat is dit niet).

De afstand aangeduid op het parkeerbord geldt.


De rolstoel-markering of blauwe verf op de grond is een optie, geen verplichting.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”