Geflitst op autosnelweg tijdens wegenwerken

Kitesurfer2660
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geflitst op autosnelweg tijdens wegenwerken

#1 , 05 mar 2019 21:44

Ik ben geflitst op de autosnelweg tijdens wegenwerken.
Verkeersbord c45
Max toegelaten snelheid 50km/u
Gemeten snelheid 105 km/u
Gecorrigeerde snelheid 98km/u

Ik heb mijn rijbewijs meer als 2 jaar.
Leeftijd : 34 jaar

Hoeveel bedraagt mijn boete?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 05 mar 2019 22:07

Rechtbank. Boete 80-4000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 mar 2019 13:50

Ik ben geflitst op de autosnelweg tijdens wegenwerken.
Verkeersbord c45
U bedoelt C43 vermoedelijk :?:

Afbeelding

C45 is immers einde van een snelheidsbeperking ...
Afbeelding
Max toegelaten snelheid 50km/u
Gemeten snelheid 105 km/u
Gecorrigeerde snelheid 98km/u

Hoeveel bedraagt mijn boete?
> 40 km/u te snel
U zal gedagvaard worden voor de politierechtbank.


Artikel 29 § 3. Het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten wordt gestraft met een geldboete van 10 euro tot 500 euro.

De rechter houdt rekening met het aantal kilometer per uur waarmee de toegelaten maximumsnelheid wordt overschreden.

De volgende overtredingen worden bovendien gestraft met een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar :

het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 40 kilometer per uur, of :
het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 30 kilometer per uur binnen een bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, erf of woonerf.
Wanneer de rechter het verval van het recht tot sturen niet uitspreekt, motiveert hij deze beslissing.



Boetebedrag opdeciemen inbegrepen, gaat van 80 tot 4000€
Hier komt bij veroordeling nog een verplichte bijdrage voor het "slachtofferfonds" bij: 200€
En de gerechtskosten.


Het verval van het recht tot sturen kan afhankelijk gemaakt worden van zogenaamde herstelonderzoeken, alvorens u weer mag rondrijden.
Theorie en/of praktijk herdoen, mogelijk met bijkomende psychomedische tests om uw geestelijke rijgeschiktheid na te gaan.

Zal wat afhangen van uw voorgeschiedenis ...

Zonder voorgaande reken je maar op 100 à 200 € boete , x 8 en 15 dagen tot een maand rijverval

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”