Heeft u zelf eigenlijk kleine kinderen die u naar school brengt?
Ik ken het probleem van parkeerplaats aan school. Ik breng zelf elke dag mijn zoontje naar school, en parkeer twee straten verder (reglementair) aangezien ik weet dat er aan school zelf nooit parkeerplaats is. Ik vertrek thuis 5 minuten vroeger omdat ik weet dat ik 5 minuutjes met mijn zoontje zal moeten stappen naar school. Het zou voor mij uiteraard ook makkelijker zijn om gewoon even half op het voetpad vlak voor de school te parkeren en mijn zoontje daar te laten uitstappen, maar als iedereen dit doet, wordt het chaos en een onveilige bedoening daar.
Verder: u WEET dat u verkeerd geparkeerd staat en u ZIET een politiecombi die naast u komt staan. Begrijpt u dan niet dat dit een waarschuwing van de agent in kwestie is dat u verkeerd staat? Ik zou als agent ook geïrriteerd zijn, moest je dan gewoon blijven staan alsof er niets aan de hand is! Nogal logisch dat de agent u bestraffend toespreekt.
Uiteraard hebt u alle recht dit niet OK te vinden en hier klacht voor in te dienen, maar u zorgt gewoon voor extra werk op het politiebureau, met als resultaat dat men u daar als één van de velen" zal beschouwen die zich niet kan neerleggen bij het terecht gewezen worden door de politie. Ik zie echt niet in waar de agent in fout gegaan is. Zoals reeds gezegd: uw opmerkingen dat de huidskleur van uw man, of uw geslacht hier enige invloed zou gehad hebben, is er zwaar over. Maar dat had u wel al door, denk ik?