En als je geflitst zou zijn wanneer je je hoogzwangere vrouw vlug naar het moederhuis zou voeren ?
Dan wordt je boete geseponeerd. En mijn man kan het weten.
Yep, ik kan dit bevestigen: een goede vriend heeft zijn vrouw ook naar het ziekenhuis gebracht toen haar water plots gebroken was en ze hevige weeën kreeg. Heeft toen op een weg waar je 70 mocht, 90 gereden en is geflitst. Na voorleggen van de geboorteakte van zijn zoontje, is de boete ook geseponeerd. Geen idee of het hetzelfde geweest was had hij daar 120 gereden, natuurlijk...
Ander verhaal van onze buurman: hij heeft paarden staan in een weide en kreeg telefoon dat één van de paarden uitgebroken was en op de weg liep. Hij is er zo snel mogelijk naartoe gereden, ook een snelheidsovertreding gemaakt (lichte weliswaar), en de boete is ook kwijtgescholden aangezien politie aan de weide ter plaatse gekomen was voor dat paard en zij achteraf konden getuigen dat mijn buurman effectief om een reden te snel reed. De man heeft wel "kosten" gehad (geen idee of het een boete was of iets anders) omdat het paard kon uitbreken en de politie daarvoor ter plaatste moest komen. Maar de verkeersboete heeft hij niet moeten betalen (hoewel die andere kosten hoger waren. Ik denk dat hij liever de boete betaald had dan die andere kosten, maar kom

).