Motor duwen na afgenomen rijbewijs

Donnie
Topic Starter
Berichten: 4

#16 , 28 jan 2009 22:19

Inderdaad, Donnie. De snelheidsregels zijn er niet voor motorrijders die 3 jaar Belgisch kampioenschap hebben gereden. Ze zijn ook allerminst uitgevonden om de impact van ongelukken zo beperkt mogelijk te houden. Je zal bovendien ook de eerste motorrijder zijn die nooit eens een schuiver maakt over 4/6/... rijvakken, in zijn vlucht auto's aanrijdend. I rest my case.
Ja en het zou ook niet de eerste voetganger zijn die op zijn bek valt. moet ik nu ook stoppen met wandelen? Als je bang bent om te vallen moet je niet met de motor rijden. en daardoor vallen de meeste ook. zoals de zomer rijders. die veroorzaken de meeste ongelukken!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#17 , 29 jan 2009 02:39

Nee maar de volgende afrit was een paar honderd meter verder. Ze konden mij daar ook aan de kant hebben gezet.
stond ik tenminste veilig.
En ik laat mijn moto niet achter. een vriend is mij komen halen.
De politie in belgie is gewoon te lui om te helpen donderen.
Mensen die op weg zijn naar hun werk wat pesten, maar als je borgerhout een accident hebt met agressieve allochtonen dan komen ze niet want dat is te gevaarlijk. In elk europees land escorteren ze je van de snelweg omdat dat het veiligste is.
hier doen ze wat arrogant en dat is het. trek uw plan!
Ik begrijp ik uw reactie. Op het ogenblik dat ze U tegenhielden is het echter wel normaal dat het het minste van hun zorg was om te zien of je later uw moto op die plaats wel kan achterlaten in geval van intrekking van uw rijbewijs. Wat je daar wat verder zegt betreffende de schrik van politie om tussen te komen in een geval van aggressieve allochtonen, klopt ook voor 100%, maar heeft hier wel niets met uw snelheidsovertreding te maken.

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 29 jan 2009 03:02

'Mensen die op weg zijn naar hun werk'... tegen een arrogante 168 km per uur, zou men volgens u ook nog eens bij het handje moeten pakken om hen veiligerwijze te escorteren. Als het niet zo'n ernstige situatie was, zou ik van de weeromstuit beginnen lachen. U vraagt een veilige aftocht maar staat geen seconde stil bij de veiligheid van uw medeweggebruikers. Nu ja, een seconde stilstaan is natuurlijk ook wel moeilijk wanneer u over de snelweg zoeft.
Dat is weer typisch een reaktie van mensen die koste wat koste tegen snelheid zijn. Dezelfde situatie in Duitsland op een autosnelweg wel te verstaan is volkomen normaal en toegelaten, voorzover er geen plaatselijke snelheidsbeperking is natuurlijk. Ik vind dat heel die kwestie van overdreven snelheid moet geralitiveerd moet worden. Er zijn mensen die bij 80km/h een groter gevaar op de autosnelweg zijn dan anderen tegen bvb 150km/h. Ik wil hier wel op wijzen dat jouw snelheid niet al te veel hoger of lager mag liggen dan die van de gemiddelde snelheid van de andere weggebruikers, om nog als min of meer veilig te kunnen aanzien worden. Hij reed hier 168km/h, wat zo'n 48km/h hoger is dan normaal. Ik zou hem dus persoonlijk als een licht gevaar beschouwen, voorzover hij een ervaren bestuurder is. Laten we ophouden met mensen te demoniseren die iets te snel rijden op een autosnelweg.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#19 , 29 jan 2009 03:22

Ten eerste heb ik niemand in gevaar gebracht. die baan is 4 rijvakken breed soms zes rijvakken. mijn motor is 1 jaar oud en staan 24000km op. ik rijd al van mijn negen jaar met motors en met een rijbewijs al 11 jaar.
heb 3 jaar belgisch kampioenschap gereden. En!!! nog geen één ongeval gehad op de openbare weg. kun jij hetzelfde zeggen! Ik ben niet voorbij een school gevlogen of in de bebouwde rijd ik ook altijd de gepaste snelheden. ik heb niemand vermoord dus moeten ze ook niet mij proberen te vermoorden. en jij bent ook motorrijdster? wanneer? als de zon schijnt zeker!!! ga dan ook maar eens een uur op de pechstrook staan met je motor.
Laat U niet opzwepen door personen die waarschijnlijk per definitie iets hebben tegen iedereen die sneller rijd dan hunzelf. Ze hebben daar trouwens misschien alle redenen voor, en daar moet je begrip voor hebben. Persoonlijk heb ik altijd een grote verdraagzaamheid getoond tov mensen die meer gehaast waren dan mijzelf. Ik moet zelfs zeggen dat ik er bij het zelf inhalen steeds rekening mee gehouden heb of er niet een achterligger was die merkelijk sneller was dan mijzelf, waarna ik mijn inhaalmanoeuver dan maar even uitstelde.
Onnodig U te zeggen dat ik 100% JMDD volg in zijn strijd tegen de algemene snelheidsbeperking op autosnelwegen.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#20 , 29 jan 2009 16:17

Dezelfde situatie in Duitsland op een autosnelweg wel te verstaan is volkomen normaal en toegelaten, voorzover er geen plaatselijke snelheidsbeperking is natuurlijk. .
je vergelijkt appelen en peren

je zal in duitsland geen ringweg vinden waar je sneller dan 100 km/u mag
in duitsland was je waarschijnlijk zelf je brommer kwijtgeweest

en ik ben een voorstander van hogere snelheden
ik doe niks liever dan in DE 180 te rijden
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Berichten: 38739

#21 , 29 jan 2009 19:30

een snelheid van 30 km per uur kan al dodelijk zijn in een auto laat staan aan 168 km/uur

Als motorijder ben je nog extra kwetsbaar - kom niet met het argument dat he alles onder controle hebt - een klein steentje - een putje - een onverwachte hindernis - complex Borgerhout - Oost vb - en daar ga je ...

U brengt uzelf in gevaar en alle andere weggebruikers die vb plots een massa van 80 kgr * x snelheid ( uzelf dus) op hun auto krijgen -
en het hoeft dus geen 168 te zijn optrekken tegen 'redelijke snelheid' op een kruispunt - niet sneller dan een LV - geslipt en tegen paal - borstkas ingedrukt --- afdraaier op kruispunt en geschept -- over auto gekatapulteerd en nek gebroken ... dus niet te verantwoorden noch voor jezelf of je familie noch voor de andere

... maar laten staan ... kan volgens mij ook niet ... als politie moet je zorgen voor de veiligheid van iedereen dus ook van die 'eigenwijze onverantwoordelijke snelheidsduivel'

JohnD
Berichten: 3580

#22 , 30 jan 2009 00:01

een snelheid van 30 km per uur kan al dodelijk zijn in een auto laat staan aan 168 km/uur
Je zal me dat nooit horen ontkennen. Maar laten we realistisch blijven. Onlangs nog gehoord dat er een of andere minister er aan dacht om een snelheidsbeperking van 100km/h op de autosnelwegen in te voeren. Minder verbruik ? Natuurlijk daar twijfel ik niet aan. Minder dodelijke verkeersongevallen ? Absoluut van overtuigd (ik vergeet hier dan wel even diegenen die achter hun stuur in slaap zullen vallen uit verveling). Doen dus ? En dan ? 80km/h ? Kan bijna niet anders, want de densiteit van het autopark zal blijven stijgen.

dieke
Berichten: 1299

#23 , 30 jan 2009 08:14

JohnD: mijn reactie is sowieso gekleurd. Ik begrijp ergens wel jouw opmerkingen. Maar je hebt het bij het verkeerde eind alsof ik 'iets zou hebben' tegen mensen die per definitie harder rijden dan ikzelf. Ik ben geen moraalridder die die mensen nog liefst van al zelf van de baan zou gaan plukken. Ik ben simpelweg een mama die weet wat het is als je kind sterft. Als jij dan schrijft: 'Minder dodelijke verkeersongevallen?' 'Doen dus?' Ja, John, doen dus. Net zoals jij mij hier in een hokje stopt, kan ik meteen zeggen dat jij 9 kansen op 10 in exact hetzelfde hokje zou belanden als je 'minder dodelijke verkeersongevallen' spijtig genoeg zou moeten vervangen door een meer persoonlijke omschrijving. En dat men zulke snelheidsbeperkingen niet tot in het oneindige kan doortrekken, dat beseffen ze in Brussel nu ook nog wel. Erg doordacht zijn hun verkeersbeleidsmaatregelen zeer zeker niet altijd, maar als we het over economie hebben, zijn ze ook weer niet blind.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#24 , 30 jan 2009 10:12

@dieke
ik begrijp je reactie, maar dat verandert niks aan de zaak
degenen die nu veel te snel rijden zullen blijven te snel rijden, en de anderen voelen zich gepakt omdat ze minder snel ergens geraken
met meet kosten en meer slijtage aan de auto
voor het milieu is het ook al niet goed dat we trager gaan rijden
dat hebben de laatste smogalarms al aangetoond
En dat men zulke snelheidsbeperkingen niet tot in het oneindige kan doortrekken, dat beseffen ze in Brussel nu ook nog wel
dat is het juist
in brussel huilen ze mee met de drukkingsgroepen die pleiten voor imobiliteit ipv mobiliteit

in denemarken hebben ze een snelheidsverhoging doorgevoerd op de snelwegen, met minder ongevallen als gevolg
maar buitenlandse studies en voorbeelden mogen enkel gebruikt worden als het past in hun kraam
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#25 , 30 jan 2009 10:48

Ben ik mis als ik dacht dat in Duitsland er veel sneller gereden wordt en er minder omgelukken zijn.

En op lege autostrades zal het ook niet veel verschil uitmaken of ge nu 120 of 150 rijd.

En ik ken nog geen motorrijders die in slaap gevallen zijn, die omwille van overdreven snelheid een ander in gevaar gebrecht hebben.
Wel ken ik er verschillende die de pas werden afgesneden, aangereden werden door auto's die de motorrijder niet zagen of hoorden.

De meeste motorongevallen zijn trouwens met voertuigen die de motorrijder aanrijden.

Maar ging het hier niet om die 100 m dat de motorijder NIET mocht duwen (rijden?) om veiliger te gaan staan. Dat vind ik jammer van de politie. Een geluk dat ze niet allemaal zo zijn. Ken er persoonlijk ook met een andere gedachte.

dieke
Berichten: 1299

#26 , 30 jan 2009 11:05

Ken er persoonlijk ook met een andere gedachte.
Die ken ik dus ook en het stoot me dan ook wat tegen de borst wanneer hier nu weer meteen een hele beroepsklasse over dezelfde kam gescheerd wordt.

JohnD
Berichten: 3580

#27 , 30 jan 2009 14:18

In denemarken hebben ze een snelheidsverhoging doorgevoerd op de snelwegen, met minder ongevallen als gevolg
maar buitenlandse studies en voorbeelden mogen enkel gebruikt worden als het past in hun kraam
Ik ben het daar helemaal mee eens. Het heeft allemaal met politiek te maken. In Duitsland is het quasi een politieke zelfmoord indien daar nog maar iemand van droomt om hun aangeraden snelheidsbeperking van 130km/h te willen verlagen.

Franciscus
Berichten: 38739

#28 , 30 jan 2009 17:06

dan hebben we het nog niet gehad over de reactiesnelheid - voor een gemiddelde bestuurder 1" - tegen 100 km/ = x meter -- tegen 120 km = y meter en tegen 168km/u z meter daar moet ik ook geen tekening bij maken

enig idee hoeveel geld een aanrijding kost aan de maatschappij ( filevorming - hulpdiensten - proces - verzekering - revalidatie....)

wat is je tijdwinst als je tegen 140 naar oostende rijdt of tegen 120 ??

zo iets van een 7' ... moet dan toch heel belangrijk zijn

in een geleid systeem zou dat allemaal perfect mogelijk zijn maar zolang er feilbare zwakke mensjes achter het stuur zitten is dat andere koek

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#29 , 30 jan 2009 18:59

we kunnen misschien best de 'welles -nietes' discutie hier verder zetten
het is een forum dat enkel gaat over het verkeer

zo kunnen we hier bij het onderwerp blijven
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD
Berichten: 3580

#30 , 31 jan 2009 02:58

we kunnen misschien best de 'welles -nietes' discutie hier verder zetten
het is een forum dat enkel gaat over het verkeer
Tegen een gevorderde op een ander forum ? Kan ik het nooit tegen halen. Futile :P

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”