Speekseltest en medicatie

sprankel
Topic Starter

Re: Speekseltest en medicatie

#16 , 13 jan 2020 23:44

Het hoeft ook niet dat u mijn woord geloofd (niet persoonlijk bedoeld), als het erop aankomt zal een expert ter zake, de enigste die dat mogen voorschrijven en waar ik dus heel regelmatig bijzit, dat nog veel beter uitleggen dan ikzelf aan de bevoegde instantie mocht dat nodig zijn. Voor die 70 euro voor 15 minuten mag die wel eens zijn praktijk uitkomen.

Ik heb ook totaal geen schrik dat het gerecht mij of andere patiënten rijongeschikt zou verklaren of het rijbewijs effectief zou intrekken zuiver en alleen vanwege deze medicatie want dan garandeer ik u dat er serieus protest zou komen uit de medische wereld. Dat een heel deel van de patiënten volgens de letter van de wet niet mag rijden, het is nieuwe info waarvoor dank maar ik concludeer dat het parket die zaken seponeert tenzij er andere redenen zijn om te vervolgen.

Waar ik wel schrik voor heb is dat ik een speekseltest krijg, mijn rijbewijs kwijt ben voor 2 weken tot ze erachter zijn wat het exact is om dan zonder pardon te melden kom het maar halen. (met alle gevolgen van dien met name voor het werk ) Bijkomstig sta ik dan gekend als zijnde ooit een positieve speekseltest afgelegd met als gevolg dat de kans exponentieel toeneemt dat ik terug een test krijg bij een volgende controle.Dat scenario is hetgeen ik wilde counteren door net op voorhand af te toetsen wat de juiste reactie is mocht het voorvallen.

Ik concludeer aftoetsen met de arts of mijn reden wel wettig zal verklaard worden door een andere arts.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#17 , 14 jan 2020 09:33

Het probleem is dat noch een doktersattest, noch een verklaring onder eed van hem of een andere arts voldoende is. Er is gewoon geen medische tolerantie voorzien, hoe mooi uw expert het ook gaat verwoorden. U moet rekenen op de goodwill van de behandelende magistraten. Of natuurlijk de veiligere optie, carpoolen naar het werk.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”