Foute parkeerboete

Purple
Topic Starter

Foute parkeerboete

#1 , 24 aug 2026 10:25

Vorige week kreeg ik een retributie(parking.brussels) via mijn leasing doorgestuurd van een overtreding in Elsene.

Buiten het feit dat ik nog nooit in Elsene ben geweest, was ik (en de wagen) die dag in het buitenland.
Mezelf te bewijzen via check-in's / rekeningafschriften / google time-line....
De wagen kan ik echter niet bewijzen dat die bij mij was.

Ik heb deze retributie uiteraard betwist op de betreffende website, maar ik krijg geen reactie.
Gevraagd om te bekijken of er geen fout is gemaakt.
Indien niet graag foto van de overtreding.

Op de retributie staat enkel de nr-plaat, geen merk/type.
+ aangezien mijn nr-plaat houder niet standaard is (bedrukking en speciale boutjes: werkgerelateerd) zeer makkelijk te onderscheiden van eventuele copy.

Bellen lukt ook niet, er wordt gewoon doorverwezen naar de website en dan wordt de verbinding verbroken.

Wat doe ik nu best?
Afwachten? Wie vraagt, moet bewijzen?
Of al naar de politie gaan om een melding te maken?

Alvast bedankt.

werner1

#2 , 24 aug 2026 17:44

Dit kan je lezen op hun website, ook hoe je de status van je betwisting kan opvolgen... .

Wil je een bezwaar indienen of een retributie betwisten? Doe je aanvraag via ons formulier.

Opmerking: Een betaling binnen de gestelde termijn stopt de invorderingsprocedure en de bijkomende kosten. Deze betaling doet geen afbreuk aan uw recht om een bezwaar in te dienen. Indien uw bezwaar gegrond is, wordt de retributie geannuleerd en ontvangt u het reeds betaalde bedrag terug.

Info: Mogelijks ondervindt u tijdelijk nog problemen om u aan te melden voor het formulier om bezwaar in te dienen, doordat een automatisch programma elke dag om 12u00 de technische fouten herstelt.

Als uw poging om een bezwaar in te dienen vóór 12 uur 's middags mislukt, probeer dan alstublieft opnieuw in de namiddag.
Als uw poging om een bezwaar in te dienen in de namiddag mislukt, kan u pas de volgende dag in de namiddag opnieuw proberen.
Hoe raadpleeg je de status van je bezwaar of betwisting?
Log in op ons portaal om de status van je bezwaar of betwisting te zien.

werner1

#3 , 24 aug 2026 17:46

Dit kan je lezen op hun website, ook hoe je de status van je betwisting kan opvolgen... .

Wil je een bezwaar indienen of een retributie betwisten? Doe je aanvraag via ons formulier.

Opmerking: Een betaling binnen de gestelde termijn stopt de invorderingsprocedure en de bijkomende kosten. Deze betaling doet geen afbreuk aan uw recht om een bezwaar in te dienen. Indien uw bezwaar gegrond is, wordt de retributie geannuleerd en ontvangt u het reeds betaalde bedrag terug.

Info: Mogelijks ondervindt u tijdelijk nog problemen om u aan te melden voor het formulier om bezwaar in te dienen, doordat een automatisch programma elke dag om 12u00 de technische fouten herstelt.

Als uw poging om een bezwaar in te dienen vóór 12 uur 's middags mislukt, probeer dan alstublieft opnieuw in de namiddag.
Als uw poging om een bezwaar in te dienen in de namiddag mislukt, kan u pas de volgende dag in de namiddag opnieuw proberen.
Hoe raadpleeg je de status van je bezwaar of betwisting?[/b][/b]

Reclame

Purple
Topic Starter

#4 , 25 aug 2026 07:15

Hoe raadpleeg je de status van je bezwaar of betwisting?[/b][/b]
Klopt en die stappen heb ik ondernomen... maar als de status blijf staan op "in afwachting" en de betaaltermijn sluipt dichterbij :?

loeki

#5 , 26 aug 2026 06:46

Misschien gewoon betalen en intussen Uw bezwaar zien rond te krijgen
Normaal moet bij aanvaarding van bezwaar Uw betaling gerestitueerd worden

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”