Vastelling verkeersovertreding: dynamische portieken & camerabeelden

Dodo12
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vastelling verkeersovertreding: dynamische portieken & camerabeelden

#1 , 23 feb 2026 00:01

Beste,

Een hoofdinspecteur zou hebben vastgesteld dat ik ter hoogte van kilometerpaal (ik laat met opzet wat twijfel over de exacte locatie omdat ik anonimiteit wens) 94.8 een dynamisch portiek zou hebben genegeerd dat ik niet mocht rijden op de meest linkse rijstrook. Dit omdat er ter hoogte van kilometerpaal 95 een VKO gebeurd was.

Het portiek op kilometerpaal 94.8 bevindt zich tussen de afrit en de oprit van een snelwegparking/bezinestation.

Vanwaar die HINP de beelden heeft bekeken blijft een beetje vaag: "opsteller is op het ogenblik van de feiten als coördinator verantwoordelijk voor het aansturen van ploegen. Wij bekijken om deze reden de camera's van het vlaams verkeerscentrum en stellen vast dat de bestuurder van het voormeldde voertuig het rode licht in de vorm van een kruis boven de linkerrijstrook negeerde en deze rijstrook bleef volgen tot wanneer zijn doorgang verhinderd werd door de signalisatiemiddelen ter hoogte van het ongeval."

Hoe kan ik te weten komen of er echt camerabeelden toegevoegd zijn aan dit dossier? De PV is me bezorgd op 22/02/2026 en de feiten dateren van 19/01/2026 (wel een leasevoertuig en m'n heeft mijn identiteit bekomen via de werkgever die is gevraagd om mee te delen wie dit voertuig bestuurdde op het ogenblik van de feiten).

Ik denk persoonlijk: dat portiek bevindt zich tussen een snelwegparking (ik kan gerust een pauze zijn gaan nemen met mijn voertuig op die snelwegparking gedurende x aantal uur) en vervolgens die snelwegparking weer afgereden zijn toen het ongeval gebeurd was.

Kan ik te weten komen of er in het dossier foto's/camerabeelden zitten en zoja welke?
Dat zou me kunnen helpen mijn verdediging op te bouwen.

Alvast bedankt!

Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2026 10:28

Dus even uw vraag vertalen: U wil een verhaaltje opvoeren dat niet overeenkomt met de waarheid en wil weten of er beelden bestaan waardoor u onmiddellijk tegen de lamp loopt.
U zult weinig medewerking hiervoor vinden op dit forum.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”