Ik heb recent -mijn inziens- een onterechte parkeerretributie gekregen, het betreft hier in principe een betwisting over 'aan welke kant van de gemeentegrens ik stond'.
Ik stond rechtmatig (bewoners- /parkeerkaart) binnen de gemeentegrenzen van Kraainem geparkeerd – gebaseerd op de officiële gemeentegrenzen (Geopunt Vlaanderen), waarbij de aangrenzende gemeente (Sint-Lambrechts-Woluwe) beweert van niet.
Om dit te situeren, stond ik ongeveer tussen beide verkeersborden op deze plaats: https://maps.app.goo.gl/8oq6HXt8vSBoFxyx6. Echter zijn deze geen (juiste) indicatie van de gemeentegrenzen.
Ik kan het wandelpad naar de elektriciteitscabine als referentiepunt gebruiken voor het afmeten van de afstand op GeoPunt Vlaanderen tot aan de gemeentegrens (gelijkaardig aan de gemeentegrens op Google Maps). Op basis hiervan sta ik binnen de gemeentegrens van Kraainem. Ik heb ook een foto van waar ik exact geparkeerd stond op dat moment.
De (parkeerdienst van de) aangrenzende gemeente (Sint-Lambrechts-Woluwe) beweert dus echter van niet...
Iemand advies?
Kurt