Vrachtwagen parkeren op eigen oprit.

StigGy-J
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vrachtwagen parkeren op eigen oprit.

#1 , 17 apr 2025 00:13

Beste,

Situatie gaat als volgt:
Onze buurman brengt zijn vrachtwagen met opligger (tank) wekelijks (soms dagelijks) mee naar huis. Deze parkeert hij op zijn eigen oprit. Ook al waren er andere mondelinge afspraken gemaakt toen we hier kwamen inwonen, maar hier hebben we niet direct last mee.

Waar we het wel moeilijker mee hebben, is dat zijn broer ook met zijn vrachtwagen (trekker en opligger voor uitzonderlijk vervoer) op zijn oprit komt parkeren. En nee hier stopt het niet mee, nu komt er nog een neef zijn vrachtwagen en opligger (container) tussendoor ook nog eens parkeren.

Ook is deze familie erg gesteld op hun vrachtwagens, en wassen ze deze (soms zelfs dagelijks) elk om hun beurt af met hoge druk. Iederen zijn job en hobby.. maar toch..

Nu, we zijn tenslotte in een woonwijk komen wonen en niet in een industriezone.. of zijn we te kritisch?

Nu kort onze vraag.
Mogen niet gedomicilieerde hun vrachtwagen parkeren op iemand zijn oprit?
Is afwassen van vrachtwagens (wel of niet gedomilicieerd) op een manier verboden? Tankopliggers vervoeren toch al dan niet chemische producten.

Dank bij voorbaat.

gert_v

#2 , 17 apr 2025 00:54

Even ter verduidelijking, waar heeft u juist overlast van? Het lawaai van het wassen? Of stoort u zich aan het zicht? Of….?

Thomas_AA

#3 , 17 apr 2025 06:27

Ik heb geen weet van een verbod om met een vrachtwagen op de eigen oprit te parkeren (in veel gevallen net wel op de openbare weg), noch om deze te laten gebruiken door derden (idem als voor auto’s: geen verplichting dat de gebruikers gedomicilieerd zijn), noch om de wagens te wassen.

Eens dus dat je mogelijk in de richting van overlast moet zoeken, niet de activiteiten zelf die verboden zijn.

Reclame

Lanox

#4 , 13 mei 2025 14:30

@leenvermont: Ga je nu echt dezelfde reclameboodschap in elk topic plakken? Op deze wijze gaan ze toch allemaal verwijderd worden. Aangezien jouw boodschap nog net een beetje verschilt van de doorsnee spamberichten: contacteer de beheerders van de site en vraag toestemming om éénmalig je boodschap in een eigen topic te verspreiden.

Als moderator sluit ik me daar bij aan. Kost me nu al veel onproductieve tijd om de spamberichten op te volgen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”