Op dag 85 na indiening van mijn verweer kreeg ik onderstaande reactie van de sanctionerende ambtenaar:
... In het proces-verbaal wordt inderdaad vermeld dat de snelheidsbeperking van 30 km/u wordt aangegeven door de verkeersborden F4a en F4b (zone 30). De snelheid op de plaats van de vaststelling is wel degelijk beperkt tot 30 km/u, evenwel wordt dit aangegeven door het verkeersbord F111 (begin fietszone).
Gelet op het feit dat
- de snelheid op de plaats van de overtreding wel degelijk beperkt is tot 30 km/u,
- de gegevens vermeld op het proces-verbaal - met uitzondering van de artikels die vermelding maken van de verkeersborden F4a en F4b - overeenstemmen met de werkelijke situatie, ben ik echter van oordeel dat het hier om een minieme materiële fout gaat die kan verwaarloosd worden bij het beoordelen van de bewijskracht van het proces-verbaal.
De opgelegde geldboete waartegen u verweer heeft ingediend blijft behouden. Indien u nog niet betaalde, dient u het bedrag binnen 30 dagen na deze kennisgeving over te schrijven met volgende gegevens:
NIET AKKOORD MET DEZE BESLISSING?
U kan tot een maand na deze kennisgeving schriftelijk beroep instellen bij de griffie van de politierechtbank, Keizerstraat 20, Mechelen.
Hoogachtend
Zainab El Makrini
Sanctionerend ambtenaar
Zowat iedereen heeft mij aangeraden om vanaf dit punt geen verdere stappen meer te ondernemen.
Ik ga dus waarschijnlijk gewoon de boete van €53 betalen.
Zoals op voorhand voorspeld heeft de stad Lier gewonnen. Proficiat daarvoor.
De politiek heeft fouten gemaakt in het wetgevend werk. De politie heeft fouten gemaakt in het PV. De stad Lier heeft fouten gemaakt door het bord 'fietszone' te plaatsen zonder een snelheidslimiet van 30 km/u te voorzien. Onder het bord fietszone hebben ze ook nog een oranje onderbord voorzien met ronduit foute informatie. Vervolgens heeft de stad Lier dit alles mooi gebruikt of misbruikt en via de sanctionerende ambtenaar hebben ze het geld nu bijna binnen.
Mooi toch?