Vlugtmisdrijf

Senny
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Vlugtmisdrijf

#1 , 15 jul 2023 21:17

Goedenavond ik reed gisteren de autosnelweg op van Maasmechelen en zag dat er een camion ook op het rechterrijvak reed en kon er nog net tussen denk 5 meter maar effe later zag ik dat hey met zijn 4 waarschuwings pinkers op de pechstrook ging staan nu ben ik bang dat ik vlugtmisdrijf heb gepleegd :(

Sirkii
Berichten: 5459

#2 , 16 jul 2023 09:33

Als er niet gebotst is is er geen vluchtmisdrijf.

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2023 10:24

... maar als je denkt dat 5 meter genoeg is, dan is het dringend tijd dat je je verkeersregels eens opfrist.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2023 11:07

Misschien moest hij langszij omdat hij zo geschrokken was van uw maneuver? Een open vraag....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12948

#5 , 16 jul 2023 11:51

Met wat reed u?

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 17 jul 2023 14:00

Als er niet gebotst is is er geen vluchtmisdrijf.
Er is geen effectieve botsing nodig om betrokken te zijn in een ongeval ... en bijgevolg ook niet om van vluchtmisdrijf te kunnen spreken.

lohabra
Berichten: 1017

#7 , 20 aug 2023 16:44

Ik heb de indruk, dat we hier niet het ganse verhaal lezen.
Goedenavond ik reed gisteren de autosnelweg op van Maasmechelen en zag dat er een camion ook op het rechterrijvak reed en kon er nog net tussen denk 5 meter maar effe later zag ik dat hey met zijn 4 waarschuwings pinkers op de pechstrook ging staan nu ben ik bang dat ik vlugtmisdrijf heb gepleegd :(
Waarom denkt u dat ?

Is er effectief een aanrijding gebeurd tussen u beiden ?
Of
Kan uw beweging er op 1 of andere manier oorzaak van zijn, dat er een ongeval gebeurd is ? (ook al heeft u zelf géén schade).
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”