Artikel 42 politierechtbank

Tristan090301
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Artikel 42 politierechtbank

#1 , 31 jul 2023 18:16

Ik ben veroordeeld tot artikel 42 bij de politierechtbank, na deze veroordeling kreeg ik een brief waarin stond dat ik praktisch, theoretisch, medisch en psychologische testen moest afleggen. Maar dit bleek apart te zijn van artikel 42. Ik heb alle testen en praktijk en theorie gedaan en wou mijn rijbewijs gaan afhalen, maar daar vertelden ze mij dat ik mijn praktijk niet eens mocht gedaan hebben wegens artikel 42. Uiteindenijk hebben ze de testen aanvaard maar moet ik nog aantonen dat ik 6 maanden clean ben dus nog eens 6 maand. Ik was 8 maand gestopt tot nu onlang heb ik nog eens cannabis gebruikt ( nooit verslaafd geweest max 1 a 2 x per maand gebruikt ). Nu is mijn vraag hoe toon ik aan dat ik 6 maand clean ben is dat met bloed haar of hoe gaat dat in zijn werk. Ook neem ik aan dat ik beter nog 2 tot 3 maand wacht voor mij aan te bieden zodat er zeker niks meer terug te vinden is?

lukasi
Berichten: 1180

#2 , 31 jul 2023 19:25

onlangs nog eens gebruikt... dan bent u dus NIET clean.
Dus je voldoet niet aan de opgelegde voorwaarde

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 31 jul 2023 21:06

Art 42 betekent medische ongeschiktheid om een motorvoertuig te besturen
(hier druggebruik - Art 42 krijg je trouwens niet zomaar aangesmeerd ...)

https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... ypbqggvagq

Daar moet je dus idd eerst vanaf zijn, en terug medische geschikt geacht worden door de rechtbank (op basis vd medische verslagen) voor je weer een motorvoertuig mag besturen.

6 maanden na uitspraak en elke 6 maanden na weigering, kan je opnieuw een aanvraag indienen (Art 44) om terug medisch rijgeschikt geacht te zijn.


Wat dacht je, testen gedaan, nu effie jointje paffen :?:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”