Beste,
Ik heb zeer snel een verkeersboete verkregen als in 'vastgesteld 2/dec', gisteren verkregen.
Dit moet 19/dec al betaald worden, dus veel tijd voor te betwisten is er niet.
De omschrijving van de boete gaat als volgt:
OP 2 DECEMBER ZIJN WIJ (terwijl hij alleen was), INSPECTEUR ... GELAST MET DIENST MAAR DIENST NOG NIET AANGEVAT.
WANNEER WIJ RIJDEN OP DE GALGENWEELLAAN 2050 ANTWERPEN STELLEN WIJ TER HOOGTE VAN HET KRUISPUNT MET DE BLANCEFLOERLAAN VAST DAT DE BESTUURDER ... HET VERKEERSLICHT VOORBIJRIJDT TERWIJL DIT ZICH IN DE RODE STAND BEVINDT.
DAAR WIJ ONS IN EEN PRIVEVOERTUIG BEVINDEN KUNNEN WIJ NIET OVERGAAN TOT INTERCEPTIE ZONDER DEZE LFDE OVERTREDING TE MAKEN. Dit met dezelfde schrijffouten.
Is dit wettelijk? Kan een inspecteur die alleen in zijn privéwagen en nog niet in dienst is, u een overtreding uitschrijven zonder interceptie?
Ik moet hier dus € 183 voor ophoesten en bedenk mij dat het oranje was of een fractie van een seconde rood.
Echter reed hij in een witte sportwagen en voelde ik me benauwd door zijn achtervolging. Hij reed al straten achter mij.
Ik als vrouwelijke bestuurder, in de donker, in een straat die niet goed verlicht is, voelde me toen al snel in het vizier gehouden. Ik deed echter niks verkeerd.
Is dit legaal dan?
Met vriendelijke groeten,
VERGAUWEN S.