Overdreven snelheid, ik was de bestuurder niet.

Benjaminxxxx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overdreven snelheid, ik was de bestuurder niet.

#1 , 23 mei 2022 17:20

Hoi!

Enkele dagen geleden kreeg ik een boete in de bus. Mijn motor werd geflitst, gecorrigeerde snelheid 95, in de bebouwde kom. (2 baanvakken in beide richtingen, verhoogde middenberm).

Nu is het zo dat ik op dat moment niet aan het rijden was. Ik had mijn motor uitgeleend aan een kennis die op bezoek was uit Spanje.

Deze persoon geeft toe dat hij aan het rijden was en is bereid zijn verantwoordelijk op te nemen en het antwoordformulier in te vullen.

Zal dat volstaan voor justitie? Of zal ik alsnog moeten voorkomen? Een waterdicht alibi heb ikzelf spijtig genoeg niet.

Groeten,

Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 mei 2022 18:48

Zo lang die vriend het document invult met al zijn gegevens en de nodige handtekeningen, zou dat OK moeten zijn. Denk niet dat je daarvoor zal moeten voorkomen, tenzij je zelf al een hele reeks verkeersboetes hebt staan en een aantal intrekkingen van het rijbewijs.

Benjaminxxxx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2022 21:34

Ok, bedankt voor je reactie Mava. Ik ben benieuwd

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”