Rijbewijs code 68

bennos75
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs code 68

#1 , 19 jan 2022 15:28

Ik mag binnenkort, als mijn rijverbod is afgelopen, mijn rijbewijs gaan terughalen op de griffie van de rechtbank.
Maar dan moet ik mij aanbieden op de dienst rijbewijzen van mijn gemeente, om een nieuw rijbewijs met code 68 te laten aanmaken.
Volgens de brief die ik heb gekregen zou de aanmaak van zo'n nieuw rijbewijs 7 werkdagen duren.

Betekent dit dat ik gedurende de periode dat dit nieuwe rijbewijs wordt aangemaakt nog steeds niet kan rijden? Of krijg ik een voorlopig, vervangend document waar ik wel kan mee rijden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jan 2022 16:00

Volgens de brief die ik heb gekregen zou de aanmaak van zo'n nieuw rijbewijs 7 werkdagen duren.

Betekent dit dat ik gedurende de periode dat dit nieuwe rijbewijs wordt aangemaakt nog steeds niet kan rijden? Of krijg ik een voorlopig, vervangend document waar ik wel kan mee rijden?
Je moet in bezit zijn van een geldig rijbewijs

Als de rechter je code 68 opgelegd heeft, mag je ook met je oude rijbewijs niet meer rijden :!:

Je moet wachten tot je het nieuwe rijbewijs hebt

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”