Voorlopig rijbewijs na 22u ivm werk?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Voorlopig rijbewijs na 22u ivm werk?

#16 , 28 mei 2021 21:01

Heb hetzelfde meegemaakt met voor 6h en na 22h ivm in posten te werken. Als je kan aantonen dan je van het werk komt of er naar toe gaat is dit geen probleem, ik had dit zelfs op voorhand aan de politie gevraagd
Dit is zever in pakskes
Politie kan u geen vrijgeleide geven om rijbewijswetgeving te overtreden

Bij ongeval wordt het helemaal een probleem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#17 , 28 mei 2021 21:22

Heb hetzelfde meegemaakt met voor 6h en na 22h ivm in posten te werken. Als je kan aantonen dan je van het werk komt of er naar toe gaat is dit geen probleem, ik had dit zelfs op voorhand aan de politie gevraagd
Zoiets kan echt niet. Hebt u hier iets van bewijs van?

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#18 , 01 jun 2021 22:41


U doet net alsof die herstelexamens peanuts zijn. Daar komt heel wat bij kijken, zowel qua beschikbaarheid die vereist wordt van de mensen, de onderzoeken die gevoerd worden en de kostprijs voor de overtreder. De vergelijking slaat kant noch wal.
De vergelijking raakt kant noch wal.

De wettelijke beperkingen zijn duidelijk. Corona kan in deze niet als overmacht worden aangemerkt.

Een eventueel laks optreden van een politie-inspecteur vormt geen rechtsgrond op basis waarvan je juridisch advies verstrekt.

Het antwoord is eenvoudig: neen, u mag dan niet rijden. Als u beslist om toch bewust de wet te overtreden, zal u daarvan de gevolgen moeten dragen indien u betrapt wordt.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

lukasi
Berichten: 1140

#19 , 02 jun 2021 08:33

Alles staat of valt met het zinneke : ' Helaas, niet geslaagd.'

Ik zie maar 1 schuldige die heel de problematiek veroorzaakt en dat ben jijzelf.
Was je geslaagd dan was er geen enkel probleem.
Je bent niet geslaagd , neem je verantwoordelijkheid op .

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#20 , 02 jun 2021 11:25

Heb hetzelfde meegemaakt met voor 6h en na 22h ivm in posten te werken. Als je kan aantonen dan je van het werk komt of er naar toe gaat is dit geen probleem, ik had dit zelfs op voorhand aan de politie gevraagd
Dat heb je toch verzonnen. Niemand, dus ook de politie niet, kan je een afwijking op de regelgeving toestaan.

jehowi
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#21 , 02 jun 2021 16:57


U doet net alsof die herstelexamens peanuts zijn. Daar komt heel wat bij kijken, zowel qua beschikbaarheid die vereist wordt van de mensen, de onderzoeken die gevoerd worden en de kostprijs voor de overtreder. De vergelijking slaat kant noch wal.
De vergelijking raakt kant noch wal.
Klopt. Ik had eerst geschreven "slaat nergens op", vandaar de fout. Toch bedankt voor de correctie.

aceke
Berichten: 138

#22 , 17 jun 2021 11:09

Heb hetzelfde meegemaakt met voor 6h en na 22h ivm in posten te werken. Als je kan aantonen dan je van het werk komt of er naar toe gaat is dit geen probleem, ik had dit zelfs op voorhand aan de politie gevraagd
Dat heb je toch verzonnen. Niemand, dus ook de politie niet, kan je een afwijking op de regelgeving toestaan.
Nee hoor, de wet is niet altijd rechtlijnig hoor, het is aan de agent die u tegenhoud om te beslissen, als hij wilt kan hij u daarvoor laten voorkomen maar denk je echt dat het in dank afgenomen wordt als er iemand voor de politie rechter moet komen omdat hij om 5h30 onderweg is naar zijn werk op maandag ochtend omdat hij/zij om 6h moest beginnen?

LeenW
Berichten: 12824

#23 , 17 jun 2021 12:03

Heb hetzelfde meegemaakt met voor 6h en na 22h ivm in posten te werken. Als je kan aantonen dan je van het werk komt of er naar toe gaat is dit geen probleem, ik had dit zelfs op voorhand aan de politie gevraagd
Dat heb je toch verzonnen. Niemand, dus ook de politie niet, kan je een afwijking op de regelgeving toestaan.
Nee hoor, de wet is niet altijd rechtlijnig hoor, het is aan de agent die u tegenhoud om te beslissen, als hij wilt kan hij u daarvoor laten voorkomen maar denk je echt dat het in dank afgenomen wordt als er iemand voor de politie rechter moet komen omdat hij om 5h30 onderweg is naar zijn werk op maandag ochtend omdat hij/zij om 6h moest beginnen?
Een agent die geen boete geeft is iets heel anders dan uw eerste verhaal waarin u op voorhand toestemming had gekregen van de politie.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 17 jun 2021 14:01

Nee hoor, de wet is niet altijd rechtlijnig hoor, het is aan de agent die u tegenhoud om te beslissen,
Agenten dienen de wetgeving te laten respecteren en de inbreuk te doen ophouden

Agenten dienen niet zelf voor wetgever of rechter te spelen


Voorlopig rijbewijs dient om te leren rijden

lohabra
Berichten: 1015

#25 , 22 jun 2021 14:21

Kerel, vertel op een juridischforum toch geen onzin aub.
Nee hoor, de wet is niet altijd rechtlijnig hoor, het is aan de agent die u tegenhoud om te beslissen,
De agent die hem tegenhoudt, heeft helemaal NIKS te beslissen.
als hij wilt kan hij u daarvoor laten voorkomen
Die beslissing ligt NIET bij de verbalisant.
De taak van de verbalisant bestaat erin om voormelde overtreding vast te stellen en te doen ophouden.
De vaststellingen worden door de verbalisant in een PV gegoten, dat naar het parket verzonden wordt.

En bij het parket, is het de procureur die beslist wie hij een OI/MS wil versturen en wie hij daarentegen dagvaardt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#26 , 22 jun 2021 16:08



De agent die hem tegenhoudt, heeft helemaal NIKS te beslissen.


Hij kan wel beslissen zijn ogen dicht te houden.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#27 , 23 jun 2021 18:47

Hij kan wel beslissen zijn ogen dicht te houden.
[/quote]


Denk niet dat er veel politiemensen zijn die bij zulke overtredingen hun ogen dicht zullen houden en de overtreder verder laten rijden. Als die iets verder een ongeval tegenkomt ( of een andere controle ) zou diegene die zijn ogen dicht deed wel eens het kind van de rekening kunnen zijn. Denk niet dat een politiemens dergelijk risico zal lopen. Is niet te vergelijken met bvb. een parkeerovertreding waar de agent, na een uitleg van de overtreder, beslist om geen PV op te stellen.

lohabra
Berichten: 1015

#28 , 25 jun 2021 07:21

Wanneer ga je nu eindelijk 's stoppen met onzin uit te kramen op een juridisch forum, en andere forumdeelnemers doelbewust te trollen ?
Of kan je nu écht niks begrijpend lezen ?

De agent die hem tegenhoudt, heeft helemaal NIKS te beslissen.

Hij kan wel beslissen zijn ogen dicht te houden.
Primo.
De verbalisant die beslist om iemand met een voorlopig rijbewijs tegen te houden op een tijdstip dat daarmee rijden verboden is, heeft wellicht de keuze al gemaakt om de ogen vooral NIET te sluiten voor deze inbreuk.

Secundo.
Als je beslist om mij te citeren, gelieve mijn quote dan niet onnodig compleet uit haar verband te rukken.

Ik heb op onderstaande posting gereageerd :
Nee hoor, de wet is niet altijd rechtlijnig hoor, het is aan de agent die u tegenhoud om te beslissen, als hij wilt kan hij u daarvoor laten voorkomen maar denk je echt dat het in dank afgenomen wordt als er iemand voor de politie rechter moet komen omdat hij om 5h30 onderweg is naar zijn werk op maandag ochtend omdat hij/zij om 6h moest beginnen?
Speciaal voor jou dus nóg maar eens :

De verbalisant heeft als taak om de overtreding vast te stellen en te doen ophouden.
Er verder over beslissen inzake vervolgingsbeleid, is NIET zijn taak.
Daarover heeft hij idd helemaal NIKS te beslissen.
Die beslissing ligt niet bij de verbalisant, maar wel bij het parket.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

aceke
Berichten: 138

#29 , 27 jun 2021 10:09

MODERATOR: Ik ga het topic sluiten aangezien hier bedenkelijke verhalen zonder enig bewijs geleverd worden. Het juiste antwoord werd door Inazuma gegeven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”