Mijn echtgenoot en ik hebben allebei een wagen. Deze staan allebei op mijn naam ingeschreven maar hij rijdt met de zijne en ik met de mijne.
Vorige week stond er ineens politie aan de deur. Op de camera hadden ze gezien dat de wagen van mijn man niet verzekerd was en ze hebben zijn auto in beslag genomen. We hebben nu een maand gekregen om de verzekering in orde te maken.
Deze wagen staat wel op mijn naam maar verzekering, onderhoud en dergelijke werd allemaal door mijn man gedaan en betaald. Alle verzekeringsbewijzen van mijn man staan ook op zijn naam. Na lang ruziemaken weet ik nu dat hij begin dit jaar door de verzekering geschrapt werd nadat hij een ongeval teveel had gehad.
En hier sta ik nu. Ik was niet op de hoogte dat mijn echtgenoot door de verzekering geschrapt werd. Hij heeft alle correspondentie hierover achter gehouden en is gewoon onverzekerd blijven doorrijden.
Wat kan ik doen? Ik heb begrepen dat ik verantwoordelijk ben omdat die wagen op mijn naam staat. Ik zal dus naar de rechtbank moeten gaan. Ik ga dus gestraft worden omdat mijn ... van een echtgenoot dingen verzwegen heeft. (Ja ik ben nog altijd kwaad) Ik heb mijn eigen wagen en die is netjes in orde met alles.
Waar kan ik me aan verwachten?