Vraag over keuring

Sam007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vraag over keuring

#1 , 21 mei 2020 14:31

Ik ben gisteren aan de kant gehouden door de politie, ze zeiden dat mijn keuring verlopen is terwijl dat niet zo was heb de papieren laten zien en blijkt dat ze zich hebben vergist, heb mijn rijbewijs laten zien. papieren terug gekregen mocht verder doorrijden. Komt dit vaak voor dat ze zien dat een keuring is vervallen maar blijkt van niet? Mijn vraag is wordt ik nu telkens terug tegengehouden als ze mijn nummerplaat controleren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 mei 2020 18:57

Ik ben gisteren aan de kant gehouden door de politie, ze zeiden dat mijn keuring verlopen is terwijl dat niet zo was heb de papieren laten zien en blijkt dat ze zich hebben vergist, heb mijn rijbewijs laten zien. papieren terug gekregen mocht verder doorrijden. Komt dit vaak voor dat ze zien dat een keuring is vervallen maar blijkt van niet? Mijn vraag is wordt ik nu telkens terug tegengehouden als ze mijn nummerplaat controleren?
Dat kan wel eens vaker gaan gebeuren ...
Als je een politievoertuig tegenkomt met ANPR-camera.
Of PV in de bus wegens voorbij een ANPR camera te rijden.

Toevallig geldigheid keuring van 2 jaar ? (na eerste keuring )

Als het nog gebeurt, is het waarschijnlijk foutief ingegeven op keuring
Rij dan eens langs keuringscentrum dat je auto keurde, vraag om dat na te kijken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”