zie:
https://www.vad.be/artikels/detail/wat- ... et-verkeer
Ik wil best aannemen dat de THC-waarden de laatste decennia erg gestegen zijn maar die link met een bepaalde hoeveelheid alcohol lijkt mij ontzettend onwetenschappelijk aangezien de effecten van beide substanties compleet verschillen. Heeft u daar een bron over? Over welke hoeveelheid cannabis spreken we hier trouwens? Staat één joint volgens u gelijk met het drinken van 15 tot 20 pinten?Iemand kan perfect na 10 u nog geïntoxiceerd zijn.
Tetrahydrocannabinol is sedert de jaren 70 ( heb er toen nog artikels over geschreven) 'iets' straffer geworden ... van een product dat quasi gelijk stond met een tweetal pinten is het nu iets dat gelijk staat met een 15 tot 20 pinten. En bij mijn weten is men met die hoeveelheid alcohol na 10 uur nog altijd geïntoxiceerd .
U kan altijd voor het gebruik/bezit aan het OM een Praetoriaanse of Pretoriaanse probatie vragen. Dit geeft u de mogelijkheid zonder straf maar met voorwaarden. Indien u die volgt seponeert het OM.
Uiteraard blijft dan nog het rijden onder invloed.
Bent u daar zeker van? Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat je wel degelijk positief op cannabis kan testen door het gebruik van CBD olie.Even terug naar de initiële post: Medicinale wiet wordt door de medische wetenschap stilaan erkend als effectief medicijn.
Wat poster ook weet, maar dus niet doet is de (THC-vrije) CBD-olie te gebruiken die perfect zijn aandoening kan remediëren. Wietolie zonder THC is niet roesverwekkend, maar ontspannend en helpt bij verscheidene aandoeningen als chronische pijn, epilepsie, psychische kwalen enz. CBD is legaal in België en geeft geen THC waarde bij speekseltest. Al helemaal niet na een nachtje slapen. Er kunnen zeer minieme sporen onder de 0.2 gedetecteerd worden bij producten zonder kwaliteitslabel maar dan zou je al enorme hoeveelheden moeten gebruiken. Dus boodschap aan de poster: als je medische problemen wil aanvatten, wéét een rechter dat jij weet dit kan met CBD. Het is dus niet nodig om roesverwekkende wiet te gebruiken...