Parkeren met blkbr ongeldige bewonerskaart

anoniempje55
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Parkeren met blkbr ongeldige bewonerskaart

#1 , 21 okt 2018 19:29

Normaal ontvang ik van het parkeerbedrijf jaarlijks een brief dat m'n bewonerskaart vernieuwd dient te worden. Blijkbaar heb ik dit niet gekregen en zelf heb ik er ook nog niet bj stilgestaan. Mijn bew kaart was geldig tot ergens in oktober 2017. Ik heb tijdens dit jaar al op verschillende plaatsen gestaan met deze kaart die op mn voorruit plakt en geen (kleine ) boete gehad. Gisteren heb ik , uit budgetoverwegingen, de trein genomen voor n dag weg naar cursus en heb me geparkeerd op n plaats die vermeld staat op mn bewonerskaart van 2017. kom terug en heb 2 boetetickets onder mn ruitewissers.

Vraag 1) kan ik het feit dat ik geen brief ontvangen heb tot vernieuwing van mn kaart en ook geen brief dat er geen brieven meer verstuurd worden door hen; als reden geven om mijn parkeerboete aan te vechten en geeft dit zin?

Vraag 2) Mijn boeteticket in de voormiddag betrof een dagticket (30 euro) en in namiddag werd er nog een halvedag boeteticket bijgeplaatst,(20 euro); mag dit? Zijn kunnen toch geen 2 boetes vorderen. met dat boetedagticket mocht k er dan eigenlijk staan tot 18u en voor die tijd was ik terug..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anoniempje55
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2018 19:31

Ik vind het ook bijzonder "eigenaardig" dat ik tijdens rest vh jaar nooit een kleine boete heb gekregen wegens ongeldigheid vd kaart en nu het een volledige dat betreft, dan ineens wel...
Na een kleine boete, had ik onmiddellijk actie kunnen nemen tot het vernieuwen van mijn kaart en was het Maar een kleine boete geweest..ipv nu 30 en 20

Blaatpraat
Berichten: 3782

#3 , 21 okt 2018 20:32

1) Men wordt geacht dit als brave huisvader op te volgen.
Als u in een gemeente woont waar men dit jaarlijks dient te vernieuwen, moet je dit ook doen, en niet verwachten dat men je op de hoogte houdt hiervan.
Deze "fout" wordt bijvoorbeeld ook vaak gemaakt met de autokeuring.

2) Enkel de eerste van 30 euro is rechtsgeldig, deze liet inderdaad toe dat je er stond tot 18u.
Voor de tweede dien je zo snel als je kan een betwisting in te dienen.

Dat je tijdens de rest van het jaar geen retributies gekregen hebt, zal puur geluk geweest zijn.

Reclame

anoniempje55
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2018 18:59

die betwisting indienen , is dat bij het parkeerbedrijf?

Inazuma
Berichten: 9726
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 okt 2018 20:32

Staat op de tickets

Normaal ook terug te vinden in het retributiereglement van de bewuste gemeente / stad

Bewonerskaart al zo lang vervallen, en nu pas eerste keer een retributie ?
Vreemd
Meestal zijn ze er als de kippen bij

artemis
Berichten: 3292

#6 , 28 okt 2018 08:50

Hier hebben we geen 'papieren' bewonerskaarten meer. Het is mij ook overkomen dat ik ze te laat liet hernieuwen doch nooit zoveel te laat. Ik kreeg dan een retributie en kon deze laten annuleren bij het parkeerbedrijf mits voorlegging bewijzen die recht geven op de bewonerskaart.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”