Door rood licht en te hard..

iivyp
Topic Starter

Door rood licht en te hard..

#1 , 17 okt 2018 21:49

Wat kan er verwacht worden door rood licht te rijden en 30km te hard 105 waar je 70 mocht .. politie agent op een motor hield me tegen..
en minder dan 2j rijbewijs..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 17 okt 2018 22:09

politie rechtbank

intrekking rijbewijs

alle proeven opnieuw afleggen

hoogte boete word bepaald door de rechter

Blaatpraat

#3 , 17 okt 2018 22:15

Ik ga er gemakshalve van uit dat dit buiten de bebouwde kom was (je mocht immers 70).

Rood licht negeren: overtreding derde graad.
Vanaf een derdegraadsovertreding als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt, is het verplicht rechtbank (met een beetje geluk wordt dit niet gedaan, maar ga er maar niet van uit).
De rechter is verplicht om het rijbewijs in te vorderen, en examens uit te spreken.

Dan: meer dan 30km/h te snel.
Ook hier telt deze regel voor beginnende chauffeurs: rechtbank.

Boetetarieven voor de rechtbank:
Door rood rijden: € 240 tot € 4000
Minstens 30km/h te snel: € 80 tot € 4000
Alle bedragen vermenigvuldigen met 8 (opdeciemen) en een bonus voor het slachtofferfonds (€ 25 * 8).

In het beste geval wordt dit dus:
320 euro boete (maal 8), bijdrage slachtofferfonds 25 euro (maal 8)
Verval van recht van sturen: minstens 8 dagen
En het opnieuw afleggen van ofwel het theoretisch, ofwel het praktisch examen
Dit alles als de rechter mild is.

Reclame

iivyp
Topic Starter

#4 , 18 okt 2018 11:08

ik was dus gister avond aan rijden op een baan met middenberm waar ik 70 mocht politie agent op motor gaf aan dat hij mij geflitst had tegen 105
en gaf mij aan dat ik door rood was gereden wat absoluut niet waar was, was oranje, hij kwam ook niet van mijn richting ik reed rechtdoor en hij kwam van links van mij en hield mij tegen
en zei dat hij mij aan die snelheid geflitst had en dat hij bijna 100% zeker was dat ik ook door rood ben gereden.. wat naar mijn weten toch echt oranje was, vraag mij af hoe hij dat gaat bewijzen,
aangezien er geen flitspaal was en hij niet achter mij of voor mij reed en het niet zeke rkon zien of het rood of oranje was
heb verder dus nog geen pv, gezien of ontvangen

iivyp
Topic Starter

#5 , 18 okt 2018 17:34

Ben net gaan kijken en hij kon indd niet zien of ik effectief door rood of oranje was

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”