Politiecombi ingehaald

paulvss
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Politiecombi ingehaald

#1 , 15 okt 2018 20:39

Op de snelweg haalde ik per toeval een politiecombi in aan iets hogere snelheid. Ik merkte het voertuig pas op toen deze achter mij reed. De zwaailichten gingen aan en mijn snelheid werd inmiddels teruggedreven. Na een handgebaar met de heren ging de sirene terug af en reden ze verder.

Kan er alsnog een boete uitgeschreven worden? Er kan onmogelijk een meting plaatsgevonden hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2018 21:17

1) een meeting had echt wel kunnen plaatsvinden als zij een ge-ijkte meter hebben.
2) dit is mij ook al vaker gebeurd, tegen 160km/uur op de E40 richting Brussel. Niets in de bus (N=1)

paulvss
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2018 21:29

1) een meeting had echt wel kunnen plaatsvinden als zij een ge-ijkte meter hebben.
2) dit is mij ook al vaker gebeurd, tegen 160km/uur op de E40 richting Brussel. Niets in de bus (N=1)
Het moment dat de heren aan het versnellen waren, was ik al afgeremd. Vandaar dat ik vermoede dat een meting niet mogelijk was. Fingers crossed!

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2018 22:09

Meting is niet nodig als er op dit artikel geverbaliseerd wordt. UIteraard moeten dan wel duidelijk de omstandigheden uitgelegd worden.
Artikel 10. Snelheid

10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

paulvss
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 okt 2018 12:12

Meting is niet nodig als er op dit artikel geverbaliseerd wordt. UIteraard moeten dan wel duidelijk de omstandigheden uitgelegd worden.
Artikel 10. Snelheid

10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Is dit een overtreding van de eerste graad?


Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”