hoeveel boetes mag je "verzamelen"?

freebutterflyx
Topic Starter
Berichten: 100

hoeveel boetes mag je "verzamelen"?

#1 , 24 sep 2018 20:44

Ik rij redelijk wat kilometers per jaar. Zowel op autosnelwegen als op gewone wegen, zowel op mij bekende wegen als op wegen waar ik voor het eerst kom.
Zodoende heb ik de gedurende de laatste 15 jaar denk ik minimum 3 en maximum 5 of 6 snelheidsovertreden per jaar gehad. Dit zijn op enkele uitzonderingen na altijd kleine overtredingen van max 10km/h te veel. De grootste was 75 waar 50 mocht gereden worden. (Dit was een zone waar eerst 90, dan 50 en dan 70 mocht gereden worden. De middenste 50 had ik niet gezien.) Ik probeer er uiteraard altijd op te letten en ik rij meestal op het toegelatene. Als ik dan eens een bord niet zie, hang ik er natuurlijk aan.
Alle boetes heb ik altijd netjes op tijd betaald.

Kan het een probleem worden als je te veel (kleine) boetes "verzameld"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 24 sep 2018 20:55

Eens dat alle Minnelijke Schikkingen (Parket) en Onmiddellijke Inningen (Politie) ook bij parket in het strafregister zitten dan kan het gevolg hebben.
Met de MS is men al bezig. Dus die gaan zichtbaar zijn voor openbaar ministerie en rechtbank.

berenod
Berichten: 942

#3 , 25 sep 2018 05:34

Toch eens aan aandacht aan de weg/verkeersborden besteden. De enigen die ik ken die zoveel boetes bijeen halen zijn degenen die consistent te snel rijden (+- 15 à 20 km/h te snel op teller) omdat ze weten dat de boete dan toch onder de pakweg 70€ of zo blijft en ze dat met plezier betalen!

Ik rij een dikke 60,000 km/jaar, mengelmoes secundaire wegen/autostrade, bijna nooit dezelfde wegen, en heb ongeveer 1 boete per 3 jaar.

En dan rij ik nog op het scherp van de snee, namelijk altijd wat te snel maar binnen de 6 km/h correctie die je krijgt (6% boven 100 km/h).

Maar ik heb wel quasi elk verkeersbord gezien dus kan zonder problemen mijn snelheid altijd aanpassen.

Ook nog geen enkel ongeval in 30 jaar, dus het naar borden kijken gaat alvast niet te koste van naar andere weggebruikers te kijken!

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 sep 2018 12:26

Was in identiek dezelfde situatie. Ook zeer veel KM (<50.000/j) ook 6 à 7 kleine boetes per jaar verzameld. De overheid verzamelde die boetes niet, echter wel mijn echtgenote. Die verzamelde alle boetes en telde ze op, en daarmee kocht ze dan op het einde van het jaar één of meer dure handtassen voor ongeveer hetzelfde bedrag als het totaal der boetes. Ik betaalde dus 2 keer voor mijn overtredingen :( :( :(

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 sep 2018 17:54

Eens dat alle Minnelijke Schikkingen (Parket) en Onmiddellijke Inningen (Politie) ook bij parket in het strafregister zitten dan kan het gevolg hebben.
Met de MS is men al bezig. Dus die gaan zichtbaar zijn voor openbaar ministerie en rechtbank.
Ik vraag me af in hoeverre dit ooit een procedure voor het EHRM overleeft

Men is nooit veroordeeld
De vermeende inbreuken zijn dus nooit bewezen voor de rechtbank, maar zouden wél tot strafverzwaring gaan leiden ?
Gaat men dat ook doen met v erdachten van criminele feiten :?:

De meeste mensen betalen een OI of MS om van de zever af te zijn.


Ik zit intussen aan 4 onterechte PVs op een totaal van 5 over de laatste 11 jaar, waarvan 2 het laatste jaar.
Anders gezegd: ik kreeg al meer onterechte PVs van de Lierse flikken dan dat ze me op 30 jaar ooit al op alcohol gecontroleerd hebben (1x ...)

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 25 sep 2018 18:46

Dat zal inderdaad een van de grote problemen zijn. Zeker wat OI's betreft - PV die hebben geleid tot vrijspraak moeten uiteraard ook uit systeem (niet verwijderd maar niet meer zichtbaar)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”