Al 2j nachtelijk getoeter en spuug of de ruit

Tom1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Al 2j nachtelijk getoeter en spuug of de ruit

#1 , 13 aug 2018 20:54

Hoi

Ten einde raad deze vraag:
Reeds 2j worden we snachts gewekt door getoeter en word er wekelijks gespuwd tegen onze wagen.

Vermoedelijke reden, onze wagen staat (reglementair) geparkeerd op de straat.

Dat hinderd het verkeer maar we hebben geen alternatief.

Nota bene, de maximumsnelheid is er terecht 50, maar staat de auto niet voor dan rijd men er veel te snel.

Wat kan ik doen, ik mag mijn wagen niet filmen, de politie trekt de schouders op...

Alvast bedankt voor je reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 aug 2018 01:54

Vermoedelijke reden, onze wagen staat (reglementair) geparkeerd op de straat.

Dat hinderd het verkeer maar we hebben geen alternatief.
Als uw wagen hinderlijk geparkeerd staan, staat hij niet reglementair geparkeerd ...



Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen,

Tom1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2018 10:15

In dat geval denk ik dat de wagens in half belgie weggesleept mogen worden ;)

We spreken hier over een dubbele rijbaan. Ik vermeld reglementair omdat we reeds hebben laten vaststellen door de politie dat ons voertuig hier wel degelijk niet in overtreding staat.

Hinderlijk, ja. Het is nog steeds geen probleem om hier tegen 70 voorbij te rijden om 100m verder op de rem te staan voor de flutsbak die er staat.

Bedankt voor je reactie! Maar op de vraag, wat kunnen we ondernemen tegen de overlast, niet echt bruikbaar.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 14 aug 2018 15:48

Wie bezorgd de overlast ? degene die hinderlijk parkeert of degene die te snel rijd ? In mijn buurt toetert men niet maar bespuiten ze deze parkeerder met verf . Wees gelukkig .

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 14 aug 2018 20:35

De oplossing is de wagen daar niet meer te parkeren, dan kan men er niet meer op spuwen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 15 aug 2018 00:19

In dat geval denk ik dat de wagens in half belgie weggesleept mogen worden ;)
Op de wagens van half België wordt niet gespuwd, en niet voor getoeterd 's nachts

Gebeurt het omdat uw voertuig - volgens u- hinderlijk staat voor voorbijrijders :?:
Dan moet het hen fameus irriteren , dat ze er de moeite voor te doen het wekelijks te komen bespuwen ...

Tom1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 aug 2018 10:08

Hee jongens, de vraag gaat er over wat te ondernemen tegen het laf besmeuren van iemands eigendom en verstiren van iemands nachtrust.

Dit is geen oproep om kritiek te geven over een correct geparkeerde wagen.

Waar gaat dit naartoe zeg, lijkt er op dat de belager gelijk krijgt??

De helft van belgie word niet besmeurd.... als de reacties van dit niveau zijn dat hoeft het voor mij niet.

Issued
Berichten: 1227

#8 , 15 aug 2018 14:40

Indien het telkens om andere onbekende verdachten gaat, kan men zeer weinig ondernemen.

En tegen iemand die op je Agenda spuwt... Ik denk niet dat je daar wat kan tegen doen. Via de vrederechter een carwash beurt terugvorderen?

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 15 aug 2018 15:10

Meer dan een privé-detective inhuren om de spuwers op te sporen zit er niet in.
Valt dan nog te bezien wat ook hij aan het probleem kan doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”