Positieve speekseltest.

Lee11
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Positieve speekseltest.

#1 , 19 jul 2018 13:55

Hallo,
Gisteren ben ik tegengehouden geweest met de auto terwijl ik onderweg was naar mijn werk. Ik werd tegengehouden omdat ik een deuk had in mijn bumper. Alles was inorde maar omat ik 'bleek' zag hebben ze speekseltest afgenomen. Deze was positief omdat ik de dag ervoor een jointje had gerookt (doe dit enkele keren per week). Ik voelde mij totaal niet meer onder invloed maar dit telt natuurlijk niet. Direct 15 dagen rijverbod en bloedtest afgenomen (deze zal ook wel positief zijn omdat ik het geregeld doe. Nu mijn vraag is, wat zou er mij boven het hoofd hangen en kan die speekseltest wel alleen aan de hand van dat ik bleek ben? Ik heb goed meegewerkt en agenten waren zelf ook heel vriendelijk naar mij toe. Komt dit ook in mijn voordeel ofniet? Is trouwens eerste keer dat dit bij mij gebeurd en heb ondertussen mijn rijbewijs 3.5 jaar. Zou ik mijn rechtsbijstand van de verzekering erbij halen of niet? Omdat de agenten dat hebben gezegd dat dit kon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 19 jul 2018 14:00

u zal voor de politierechter moeten verschijnen.
deze zal u een rijverbod geven van 8 dagen tot 2 jaar. Reken in een eerste gek al op 30 tot 45 dagen (afhankelijk van de rechter). U zal naar alle waarschijnlijkheid ook moeten slagen in medische en psychologische testen alvorens u uw rijbewijs terugkrijgt. Dus stop al maar met de drugs aangezien dit lang opspoorbaar blijft.

daarnaast krijgt u ook een geldboete van minimum 1600 euro plus gerechtskosten plus slachtoferbijdrage. een kleine 2000 euro in totaal zal dat zijn.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”