Ik had mijn wagen tijdens het laden en lossen even afgesloten om de geloste goederen binnen te zetten en toen ik terug kwam stak er een boete onder de ruitenwisser.
Op het politiekantoor weigerde men de verbalisant met mij te laten spreken en moest mijn bezwaar op het formulier neerpennen die bij de boete mee zou insteken wat ik ook heb gedaan.
In principe had ik in een volgende stap een brief moeten krijgen waarin ik in mijn gelijk werd gesteld of indien niet nog de kans werd geboden van het betalen van een minnelijke schikking.
Ik heb van het parket geen schrijven meer gekregen en kreeg onmiddellijk een dagvaarding in mijn bus, na info te hebben genomen hebben ze mijn antwoordformulier wel gekregen maar werd de stap om eerst nog de kans te geven om een minnelijke te betalen over geslagen en mag ik het nu gaan uitleggen aan de rechter.
Hoe dit komt moest men mij het antwoord schuldig blijven en kan dit ook niet meer terug draaien.
Gebeurt het nog dat men geen minnelijk schikking krijgt en men het direct aan rechter mag uitleggen ?