Laat ons wel wezen: u WAS niet in uw recht. U hebt gebeld achter het stuur. Indien u hoog zwanger bent en vermoed mogelijk te moeten bellen in de wagen, zou u hier op moeten voorzien zijn, zodat u handenvrij kan bellen.Ik durf de betwisting niet zo goed versturen omdat ik schrik heb dat ik niet in mijn recht ga zijn.
Nu niet te fel overdrijven, hé. Als de topic starter er verder haar aandacht genoeg bij hield, hoefde ze niet meteen een gevaar te zijn. OK, niet bellen is uiteraard nog beter, en de topic starter was overduidelijk in fout, maar het heeft weinig nut haar een schuldgevoel aan te praten. Er zijn wegpiraten genoeg op de baan die niet bellen, maar 50 keer meer gevaar opleveren voor iedereen op de baan.Dus bellen met weeën op de weg? U bracht uzelf, uw ongeboren kind en anderen in gevaar.
Het is zeker niet de bedoeling TS schuldgevoelens aan te praten. Maar ik vind dat Artemis wel gelijk heeft. Het verbod om te bellen achter het stuur is niet uitgevonden om de staatskas te spijzen (in tegenstelling tot wat velen denken), maar is ingesteld omdat men het bewezen acht dat bellen achter het stuur gevaarlijk is.Nu niet te fel overdrijven, hé. Als de topic starter er verder haar aandacht genoeg bij hield, hoefde ze niet meteen een gevaar te zijn. OK, niet bellen is uiteraard nog beter, en de topic starter was overduidelijk in fout, maar het heeft weinig nut haar een schuldgevoel aan te praten...Dus bellen met weeën op de weg? U bracht uzelf, uw ongeboren kind en anderen in gevaar.
Inderdaad. Toen mijn vriendin de eerste weeën kreeg, lagen die nog zover uit elkaar en waren deze nog zo licht, dat we nog enkele uurtjes thuis vertoefd hebben, voor we op het gemakje naar de materniteit gereden zijn. Mijn vriendin had gerust zelf kunnen rijden toen, maar logischerwijs heb ik dat gedaan.even off-topic een kanttekening, maar als je weeën hebt, sta je nog niet op het punt om te bevallen hoor.
die "steeds" en "voortdurend" gaan mijns inziens niet op, zelfs niet als er veel tijd tussen de weeën zit.8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Weeën verschillen inderdaad. In veel gevallen neemt zowel frequentie als intensiteit toe. Bij jullie was de intensiteit blijkbaar al van in het begin vrij hevig. Anyway, mijn vriendin heeft nog staan strijken met weeën. Autorijden had dus ook wel gekund... Ze zou beter gereden hebben dan mijn grootvader van 84 nu rijdt, om maar iets te zeggen...wegcode:die "steeds" en "voortdurend" gaan mijns inziens niet op, zelfs niet als er veel tijd tussen de weeën zit.8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Ik vrees dat ze bij de meesten toch bot zou vangen. Bellen achter het stuur is bellen achter het stuur. Er was niet echt een noodgeval. Zoals eerder opgemerkt heeft de topic starter nog een volledige provincie doorgereden, dus echt haast was er niet bij. En véél kans dat ze inderdaad ook een opmerking zou krijgen over het rijden met weeën.Ik vraag me eigenlijk af hoe een rechter zou reageren moest TS haar zaak gaan bepleiten ...