Vraag ivm foto parkeerretributie

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

Vraag ivm foto parkeerretributie

#1 , 28 apr 2017 15:58

Ik heb een parkeerretributie ontvangen en ben de foto in de parkeershop gaan bekijken.

Nu is op de foto de dashboard van een (mijn?) wagen zichtbaar waar geen ticket of gehandicaptenschijf is geplaatst. Verder is er een foto van de achterzijde van mijn voertuig waar mijn nummerplaat zichtbaar op is.

Is dit een geldig bewijs dat ik mijn boete niet heb betaald? Moet de voorkant van mijn voertuig met nummerplaat en lege dashboard zichtbaar zijn, of is enkel een lege dashboard met een foto van de achterzijde van mijn voertuig voldoende bewijs?
Wij beschikken over een gehandicaptenschijf dewelke normaliter gezien elke dag op de dashboard in de voertuig staat, en ik het raar zou vinden dat ik ze ben vergeten te plaatsen dus.

Verder heb ik een aanmaning gekregen per gewone brief met een aanmaningskost van 15 Euro. Echter staat in de reglement van de stad dat de aanmaning verplicht per aangetekend schrijven moet worden verstuurd met een aanmaningskost van 15 euro. Is dit ook geldig?

Dank voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 28 apr 2017 21:13

Die parkeerwachters gaan zich heus niet bezighouden met het fotograferen van het dashboard van een identiek voertuig (dikwijls is er toch wat personalisatie zoals spulletjes die er liggen)

Je stond daar en was niet in orde. Betaal om duurder te vermijden.

Het parkeerreglement en de procedures en bijkomende "boetes" verschillen van stad tot stad. Lees er het reglement van de plaats in kwestie op na.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 28 apr 2017 22:46

Als u nog even wacht van te betalen zal dat AS wel verstuurd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”