boete vanwege trekhaak

Didymus
Berichten: 2061

Re: boete vanwege trekhaak

#16 , 04 jan 2017 18:09

Keuring van een trekhaak is de grootste farce die er bestaat. Ik ben er zeker dat als er echt iets grondig mis is, de keurder het niet eens opmerkt.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#17 , 04 jan 2017 19:49

Als ik het goed begrijp hangt het van de keuring af of een agent je kan bekeuren of niet?
Uiteraard. Als een agent vaststelt dat je niet in orde bent met de keuring krijg je een boete.
Ik heb een zafira tourer met afneembare trekhaak en op de keuring vroeg men of het was om een fietdrager op te zetten of een bagage-aanhanger te trekken van max 750kgr en dan werd hij hierop gekeurd voor een zeker bedrag.
Moest ik nu met DIEZELFDE trekhaak een geremde aanhanger voor > dan 750kgr trekken,dan koste DIEZELFDE keuring ineens een pak meer(Erembodegem)?
Klopt. Bij een keuring <750 kg wordt gekeken of de trekhaak in orde is (goed bevestigd, niet doorgeroest of beschadigd,...), bij een keuring >750 kg wordt gekeken of de wagen geschikt is om een (zware) aanhangwagen te trekken. De hele wagen (remmen, ophanging,...) wordt dus in dit geval gekeurd.
Die keuring is ook een grote klucht want ik ben beboet geweest omdat ik "vergeten" was om met een nieuwe wagen,af fabriek,naar de keuring te gaan .Mijn schoonbroer is na 4 jr gewoon naar de eerste keuring geweest en men heeft geen vragen gesteld,zonder boete gewoon de keuring door .
En wie heeft je een boete gegeven ? Ik neem aan een politieagent tijdens een controle ? Lijkt me onwaarschijnlijk dat je hiervoor in het keuringssation een "boete" gekregen hebt.

P-Stone
Berichten: 280

#18 , 04 jan 2017 19:52

Keuring van een trekhaak is de grootste farce die er bestaat. Ik ben er zeker dat als er echt iets grondig mis is, de keurder het niet eens opmerkt.
En waarop is deze overtuiging gebaseerd ? Ben je al bij de keurder "in de put" gaan meekijken naar wat hij allemaal doet ? En ben je zelf keurder (geweest), waardoor je weet wat hij allemaal moet doen ?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#19 , 04 jan 2017 20:49

Ik ga mee onder de brug staan, ja. En de bevestiging van de trekhaak is geen aandachtspunt, dat kan ik je wel vertellen.
"sowieso" schrijf je zo.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#20 , 05 jan 2017 09:09

Die keuring is ook een grote klucht want ik ben beboet geweest omdat ik "vergeten" was om met een nieuwe wagen,af fabriek,naar de keuring te gaan .Mijn schoonbroer is na 4 jr gewoon naar de eerste keuring geweest en men heeft geen vragen gesteld,zonder boete gewoon de keuring door .
Eerste keuring van een wagen is aan de leeftijd van 4 jaar.
Uitzondering hierop is je trekhaak, die moet je meteen na installatie hiervan (dus indien het van de fabriek uit al geïnstalleerd is, meteen na de aankoop) gaan laten keuren.

bobbob
Berichten: 26

#21 , 14 jan 2017 23:04

Om een wagen op de markt te krijgen gebeurd er een type-keuring. 99,99% van de auto's worden als type gekeurd met de mogelijkheid reeds aanwezig om er een trekhaak op te zetten.Als het is om de bouten te controleren dan moet men die van de wielen ook controleren want die kunnen ook los staan.Ik lach me een kriek, behalve als ik de rekening krijg van hun comedy.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 15 jan 2017 13:26

Als het is om de bouten te controleren dan moet men die van de wielen ook controleren want die kunnen ook los staan.Ik lach me een kriek, behalve als ik de rekening krijg van hun comedy.
Dat word gecontroleerd, anders zouden ze speling zien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

P-Stone
Berichten: 280

#23 , 15 jan 2017 18:20

...
Ah ik zie dat je na een week en 3 dagen dit topic terug omhoog haalt.
Nu ben ik toch nieuwsgierig naar het antwoord op mijn vorige vraag :
Die keuring is ook een grote klucht want ik ben beboet geweest omdat ik "vergeten" was om met een nieuwe wagen,af fabriek,naar de keuring te gaan .Mijn schoonbroer is na 4 jr gewoon naar de eerste keuring geweest en men heeft geen vragen gesteld,zonder boete gewoon de keuring door .
En wie heeft je een boete gegeven ? Ik neem aan een politieagent tijdens een controle ? Lijkt me onwaarschijnlijk dat je hiervoor in het keuringssation een "boete" gekregen hebt.
Ik wil toch wel graag weten welke instantie je hiervoor een boete gegeven heeft.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”