Waarde heren,
Als bewoner van de stad vormt een parkeerplek vinden dichtbij de eigen woonst een dagelijks probleem.
Er zijn verschillende bewoners in deze straat die een brede voordeur hebben. Deze voordeuren zijn breed genoeg om een garagepoort te lijken, hoewel de deuren in kwestie duidelijk een voordeur zijn.
Om de eigen wagen te parkeren, hebben deze bewoners een 'takelsticker' op de voordeur bevestigd. Zo kunnen ze namelijk voor hun eigen deur parkeren.
Als de voordeur open is, is achter deze deur duidelijk een reguliere gang te zien met trap etc. Er kan dus in praktijk geen wagen in geparkeerd worden.
Het voetpad voor deze brede voordeur is wel bij alle voordeuren verlaagd.
Bij laattijdige aankomst, bijvoorbeeld na file, zijn de al schaarse parkeerplekken benomen. Soms parkeer ik me dus voor zo'n brede voordeur om 's anderendaags terug naar het werk te rijden.
Een eigenaar van één van die voordeuren heeft nu de politie gebeld om te vragen dat ik mijn voertuig verplaats. Indien ik hier niet op zou ingaan, zou de wagen getakeld worden. Ik heb me uiteraard verplaatst.
Toch vraag ik me af of de eigenaar van zulke voordeur in zijn recht is, aangezien er geen mogelijkheid bestaat dat de wagen geparkeerd kan worden in de gang achter deze deur. Kan men zomaar een stuk straat opeisen door een brede voordeur te installeren en hier een takelsticker op te plakken?
Indien ik op zulke locaties alsnog mijn wagen zou parkeren, en de eigenaar van de voordeur zou besluiten om mijn wagen te laten takelen, op wiens kosten is dat dan? Ik heb namelijk gehoord dat indien je zelf geen obstructie vormt voor een uitrijdende wagen, de kosten niet voor jou zijn. Klopt dit?
Alvast bedankt voor een antwoord op deze beide vragen.
Vriendelijke groet