Gisterenmiddag moest ik mijn echtgenote afzetten in een stadscentrum. Ik zet mij op een vak "laden en lossen" waar een drietal andere wagens geparkeerd staan - om de koffer leeg te maken en om onmiddellijk terug te vertrekken.
Terwijl ik dat doe kom ik echter iemand tegen en we gaan een glas gaan drinken. Ik laat de auto er staan (verkeerdelijk, volledig akkoord) en nog geen twee minuten later stoppen twee zwaantjes en beginnen te schrijven. Aangezien ik weet dat ik in fout ben sla ik het schouwspel gade en groot is mijn verbazing wanneer ik zie dat niemand een boete krijgt, behalve ik - die er nota bene laatst toekwam.
Het toeval wil nu dat ik jammer genoeg met een opvallende wagen reed, met Z-platen; terwijl de rest van de auto's kleinere en onopvallende wagens waren (Fiat 500, Rover 75 en een oude Mercedes C).
Ik kan perfect leven met het feit dat ik een boete krijg voor het parkeren op een laden-en-lossen-zone; ik had dat maar niet moeten doen. Maar het stoort mij geweldig dat ik omwille van mijn auto geviseerd word en als enige een boete krijg. Voor mij getuigt dat van een jaloerse en een gefrustreerde reactie van de agent in kwestie. Ik had op het moment zelf naar buiten kunnen gaan om hem hier op aan te spreken maar ik heb dit bewust niet willen doen; het zou enkel maar leiden tot een zinloze discussie waarin ik als burger toch mijn ongelijk zou moeten toegeven.
Kan ik hiervoor een klacht indienen of kan de betreffende agent hiervoor gesanctioneerd/terechtgewezen worden? Mijn doel is absoluut niet om van onder de boete te komen want die had ik (jammer genoeg) verdiend.
Bedankt voor jullie advies