Leefloon ingehouden.

AnkieBo
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Leefloon ingehouden.

#1 , 31 jan 2019 13:19

Geachte

Ik heb tegen mijn sociale medewerker verteld dat mijn sleutel met geweld is afgenomen door iemand dat in mijn appartement logeert.
Zij interpreteert dit zo dat hij daar nu woont terwijl mijn naam op het contract staat en ik maandelijks betaal.

Dus overnacht ik nu al een paar weken bij mijn vriendin.

Ik ging normaal vandaag op artikel 60 maar wegens deze beslissing is dit niet meer mogelijk, noch heb ik enige andere vorm van inkomen.

Is dit terecht?
Hoe kan ik dit aanvechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 01 feb 2019 11:31

......dat mijn sleutel met geweld is afgenomen door iemand dat in mijn appartement logeert.
Zij interpreteert dit zo dat hij daar nu woont terwijl mijn naam op het contract staat en ik maandelijks betaal.

Dus overnacht ik nu al een paar weken bij mijn vriendin..............................
Hoe kan ik dit aanvechten?
Euhhh..... Politie?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2019 14:23

politie, gemeentebestuur, vredegerecht.

Staat die persoon zijn/haar domicilie er? Indien neen, dan kan u de sloten veranderen en zijn/haar spullen gedurende een beperkte periode veilig bewaren

Reclame

AnkieBo
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 feb 2019 11:38

Ondertussen heb ik de politie verwittigd en is deze persoon verwijdert van het appartement.

Vervolgens ben ik voor de raad moeten komen van het OCMW en hebben zij beslist dat ik niet langer een leefloon mag ontvangen.
Verdere redenen hebben ze niet gegeven buiten dat deze persoon daar verbleef op MIJN adres (heb de PV laten zien)

En het feit dat mijn vriendin werkt. Deze persoon ken ik overigens nog maar enkele weken. Ik was me niet bewust dat elke scharrel die ik tegenkom gelijk ook voor mij moet zorgen.

Ik ga dit aanvechten bij het gerecht want nu heb ik wederom geen inkomen.
Lijkt me het beste dat ik een advocaat zoek.

Is het wettelijk een voorwaarde dat ik mijn vriendin niet mag bezoeken?
Ik heb nog steeds mijn huurlasten en mijn problematiek die compleet buiten het feit staan dat ik iemand zie. Nu is mijn toekomst geruineerd en heb ik niets meer.
In de brief staat dat er ''onderzoek'' is gedaan maar buiten een sociaal werker die leugens vertelt en de raad die daar op inspeelt is er verder geen actueel onderzoek gekomen. ZIjn ze elke dag bij mij aan de bel komen trekken om te zien of ik er wel woon?
Mogen mensen dan niet bij mij logeren?

Dank u vriendelijk

eylis
Berichten: 8842

#5 , 17 feb 2019 12:48

Wie blijft er logeren bij u: u heeft het zowel over "vriendin" als "scharrel" als "mensen". Dat is een erg breed spectrum aan profielen en mogelijkheden (en duurtijd?) Wellicht zijn de officiele instanties ook erg op hun hoede omdat u al die termen door elkaar gebruikt?

Terug naar “Andere”