uitkeringsgerechtigd?

Bart123456
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitkeringsgerechtigd?

#1 , 12 jan 2019 09:14

Beste


Wegens familiale omstandigheden ben ik de afgelopen 8 jaar niet in staat geweest om te werken.
Nu wil ik graag mijn leven heropbouwen en een studie verpleegkunde gaan doen via de VDAB. Dit is een voltijdse dagopleiding maar ik ben op dit moment niet uitkeringsgerechtigd. Nu is mijn vraag of ik een uitkering kan aanvragen voor dit knelpuntberoep? Dit is altijd mijn droom geweest en wil dit dus nu verder zetten en volledig voor gaan. De opleiding start in september 2019. Moet ik eerst 300+ dagen gewerkt hebben of kan ik via een omweg een kortere periode werken om alsnog uitkering te krijgen en daarna mijn droom achterna gaan?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2019 09:41

Je zal eerst je dagen moeten gewerkt hebben.

Je kan het altijd eens vragen aan het OCMW voor een uitkering, er zijn nog studenten die van de OCMW trekken en naar de unif gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart123456
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2019 11:09

Bedankt voor de snelle reactie. Bij de VDAB ben ik kansloos m.a.w.
De stap zetten naar het OCMW is voor mij best groot dus ik ga nog even kijken hoe het op een andere manier mogelijk is. Ik ben ondertussen 29 jaar dus ik weet ook niet of het OCMW nog mensen helpt op deze leeftijd als ze terug gaan studeren

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2019 11:52

Moet ik eerst 300+ dagen gewerkt hebben


gelet op je leeftijd (categorie 26-39jaar) zal dit 468 dagen zijn, als dit ondertussen nog niet is veranderd
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2019 12:12

468 dagen is 94 weken of juist 2 jaar als men de vakantie mee rekent

En volgens je ouderdom ben je ook geen schoolverlater.

Een goe lief zoeken waar je bij kan wonen en je onderhoud .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”