fraude kinderbijslag

ElkeHeyvaert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

fraude kinderbijslag

#1 , 11 jan 2019 10:00

Hallo,
Ik weet niet waar mijn vraag thuis hoort.
Indien je fraude met kinderbijslag aangeeft, kan dit nooit anoniem. Maar er staat ook vermeld dat de melder zijn identiteit niet bekend gemaakt wordt op de rechtbank. Kan het dan nooit uitkomen wie de melder was?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2019 10:03

Neen uw identiteit word niet kenbaar gemaakt.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 11 jan 2019 14:48

Natuurlijk kan je vaak op andere manieren achter zijn/haar naam komen. Als hij/zij dergelijke vraag gesteld heeft op een openbaar forum en zijn/haar eigen naam gebruikt heeft, kan google dat eenvoudig opspitten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2019 15:11

Het word anoniem behandelt.

Maar hoever gaat deze anonimiteit ?
Ik durf mijn handen niet in het vuur steken, ik ben in het verleden ook eens overgedragen geweest en de controleur toonde me zelfs de fax van deze die me onterecht beschuldigde, zodat ik zelf een klacht kon indienen.

Maar volgens de wet is het geheim!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2019 15:15

Natuurlijk kan je vaak op andere manieren achter zijn/haar naam komen. Als hij/zij dergelijke vraag gesteld heeft op een openbaar forum en zijn/haar eigen naam gebruikt heeft, kan google dat eenvoudig opspitten.
LOL :lol: :lol: :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 jan 2019 16:10

Natuurlijk kan je vaak op andere manieren achter zijn/haar naam komen. Als hij/zij dergelijke vraag gesteld heeft op een openbaar forum en zijn/haar eigen naam gebruikt heeft, kan google dat eenvoudig opspitten.
LOL :lol: :lol: :lol:
Sterker nog, Google weet zelf dat ts(of iemand met dezelfde naam) voor Kind en Gezin werkt...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jan 2019 16:18

Jaja, stop nu maar al met Elke bang te maken ;-). Op zich is er niets mis mee om fraude met kinderbijslag aan te geven. Dit is immers profiteren van een sociaal systeem dat sowieso al onder druk staat. Is het in theorie trouwens niet de plicht van elke Belg om dit soort zaken aan te geven?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”