Op straat

Nat0211
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Op straat

#1 , 23 dec 2018 22:05

Hallo iedereen. al van begin wil ik sorry zeggen omdat ik niet juist weet waar ik dit moet plaatsen.

Dus situatie is zo , wij leven 3 jaar ik België met ouders en zus. Wij hebben verblijfstitel en zijn ingeschreven in vreemdelingsregister. Ik ben 17 jaar en in 6juni word ik 18

Maar ik ben week geleden buiten gezet door ouders Ik ga momenteel ook niet naar school en heb ook geen werk. Wat kan ik doen ? Welke rechten heb ik ? Ik wil werken of studeren. Maar voor werken heb ik geen diploma. En ook geen geld om te studeren. Wat kan ik doen ? Help alstublieft!

Alleen niet zeggen van ga naar politie. Want mijn mentaliteit is zo dat ik niet naar politie kan gaan om te klachten over mijn ouders. Liever dood op straat dan naar politie voor ouders. Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 23 dec 2018 22:14

Ouders zijn verplicht voor u te zorgen. Tot u meerderjarig bent, houdt dat in u onderdak te geven tenzij zij eerst langs de rechtbank passeren.

Waar u vandaan komt speelt geen rol, maar in BE gaat men naar de politie voor zoiets. Zet uw trots of wat het ook mag zijn dus even opzij en doe wat juist is.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 24 dec 2018 06:54

Ga naar het ocmw van je gemeente die doen soms prachtig werk of bemiddeling , ps om te werken moet je geen diploma hebben ,

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 24 dec 2018 09:42

Politie gaat uiteraard in de eerste plaats ook bemiddelen, maar kan ook tot actie overgaan om u thuis terug binnen te laten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 dec 2018 09:49

In grote politie zones is er een sociale brigade, en zij bemiddelen in burger , dus zonder uniform, dit werkt beter .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Terug naar “Andere”