Partner helpt mee met bijberoep

coolcat
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Partner helpt mee met bijberoep

#1 , 27 nov 2018 18:42

Disclaimer: Ik weet niet of deze vraag in het juiste subforum staat.

Even de situatie schetsen:
Ik woon samen met mijn partner (wettelijk samenwonend).
Beiden werken we fulltime als bediende.
Sinds enkele maanden ben ik begonnen met een zelfstandig bijberoep (fotografie), als eenmanszaak gezien alles kleinschalig is.
Dit werk voer ik tijdens het weekend of 's avonds tijdens de week uit.

Gezien de aard van het werk, helpt mijn partner mij in het weekend soms bij de uitvoering van het werk. Dit is dan assistentie bij fotoshoots of als tweede fotograaf.
Ik geef hiervoor geen vergoeding/beloning/loon.

Heeft mijn partner hiervoor een bepaald statuut nodig of moeten we aan bepaalde regels voldoen?
Ik heb reeds opgezocht, maar de exacte bepalingen zijn me niet helemaal duidelijk.

Liever geen antwoorden als "niemand weet dat je partner helpt". Ik wil alles op een juiste manier doen, en door de aard van het werk zijn er genoeg mensen die kunnen vaststellen dat ik het werk niet alleen doe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2018 19:56

Als dit geen vennootschap is, dus Wettelijk samen wonen mag je partner je helpen .

Maar de sociale inspectie kan daar eventueel moeilijk over doen daar je niet gehuwd bent, want voor gehuwden is dit geen probleem.

WEL te verstaan dat ze GEEN vervanging inkomsten heeft, maar volgens wat je schrijft is dit hier niet het geval !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”