Ziekenfonds of tussenkomende uitkering?

Bnicky
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Ziekenfonds of tussenkomende uitkering?

#1 , 25 nov 2018 14:06

Goedemiddag,

Ik leg even mijn situatie uit. Ik werk deeltijds omdat voltijds nu eenmaal moeilijk voor mij is. Ik heb namelijk epilepsie en voormiddag werken gaat niet goed samen met mijn ziekte vanwege de epilepsieaanvallen die ik krijg. Voltijds is dus afgeschreven. Ik werk in een sociale werkplaats waar ik maar een laag loon verdien en moeilijk rondkom. Kan het ziekenfonds mij hierbij helpen of kan ik ergens anders terecht voor financiële steun?

Alvast bedankt,

Nicky

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 25 nov 2018 18:31

Nicky

Waarom maak je geen afspraak met je ziekenfonds? Zij kennen je dossier en kunnen het onderzoeken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 25 nov 2018 19:45

Is je ziekte erkend als een handicap? Heb je in dat geval al contact opgenomen met het Vlaams Agentschap? https://www.vaph.be/
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Bnicky
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2018 21:01

Ik kom net van een afspraak met het ACV. Zij hebben mij gedeeltelijk geïnformeerd over mijn vragen. Alleen de personen die voltijds kunnen werken en degene die volledig invalide zijn hebben recht op bijslag. Er bestaat geen financiële steun voor personen die alleen deeltijds aankunnen. Wat eerlijk gezegd, naar mijn mening, vrij onlogisch klinkt. Ik heb mij ook bij de epilepsieliga geïnformeerd maar hier geven ze mij hetzelfde antwoord...

Terug naar “Andere”