Beide huwelijkspartners met inkomensvervangende tegemoetkoming van FOD Sociale zaken DGPH

vao80
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Beide huwelijkspartners met inkomensvervangende tegemoetkoming van FOD Sociale zaken DGPH

#1 , 24 sep 2018 00:28

Ben persoon met een handicap en ontvang inkomensvervangende- en integratietegemoetkoming (9 punten) van FOD SC DGPH met 1 persoon ten laste.
Wij zijn een kinderloos echtpaar, mijn echtgenote is huisvrouw en persoon ten laste waardoor ik behoor to gezinscategorie C.
Het is niet helemaal duidelijk hoeveel mijn inkomensvervangende tegemoetkoming zal bedragen als mijn echtgenote ook inkomensvervangende- en integratietegemoetkoming van FOD SC DGPH zal ontvangen. In dit geval is zij namelijk geen persoon ten laste meer.
Inkomensvervangende- en integratietegemoetkoming van FOD SC DGPH kunnen toch niet als arbeidsinkomen beschouwd worden.
Richtbedragen: https://www.vfg.be/inkomen-armoede/pages/bedragen.aspx

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding