Vakantiedagen ziekenfonds

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

Vakantiedagen ziekenfonds

#1 , 19 sep 2018 22:52

Ik had verleden jaar 9 volle vakantiedagen, ik sta op invaliditeit, voor deze 9 dagen heeft het ziekenfonds me 20 dagen uitkering ingehouden. Ik stel me daar vragen bij, want als je in december bvb nog 24 verlofdagen staan hebt dan worden die in de maand december afgehouden. Ik vraag me af hoe ze aan die berekening kwamen, 9 dagen vakantie werden er 20. Er is me een ingewikkelde uitleg gedaan over zesdagenweek, maar dan nog. Ben al langs de vakbond langs geweest, die zeiden, ze doen ingewikkelde berekening.
Is er iemand die me wijzer kan maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2018 07:40

Als je op ziekenbond staat dan is 6 dagen week van toepassing je word ook voor 6 dagen betaald ook het verlof geld is zo geregeld
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#3 , 20 sep 2018 08:41

Is het mogelijk om uw arbeidsregime te vermelden van vóór de aanvang van arbeidsongeschiktheid?

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2018 11:42

Het best is dat u uw mutualiteit op papier laat zetten, hoe de berekening is gebeurd. Volgens welke formule.
Daar heeft u recht op. Laat het dan controleren door uw vakbond.
Het heeft dikwijls te maken met het stelsel waaronder u werkte en het stelsel ziekteverzekering en of stempelcontrole. En bovendien is zoals gezegd de ziekte/invaliditeit/stempelen vallen onder het 6 dagenstelsel.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2018 12:00

Uit uw bericht kan ik misschien afleiden dat u halfstijds hebt gewerkt.
Dan is die berekening wellicht correct.
Zie even op : http://www.oz.be/gezondheid/arbeidsonge ... ntieattest

Zie voorbeeld onderaan dit artikel.

Terug naar “Andere”