Rechten en plichten controlearts

majadebij
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rechten en plichten controlearts

#1 , 13 aug 2018 08:06

Ik ben momenteel thuis in ziekte maar wil graag deeltijds terug aan de slag. Daarvoor kwam de controlearts op bezoek. Hij was ronduit onbeleefd en toonde geen greintje respect. Daarenboven deed hij bepaalde uitspraken waarvan ik me afvraag of dit wel allemaal binnen zijn bevoegdheid ligt.
Vandaar dus mijn vraag: wat zijn de grenzen van een controlearts? Waar mag hij in tussenkomen, en waar niet? Ik dacht dat hij geen uitspraak mag doen over de behandeling die je krijgt, maar ben daar niet zeker over.

Alvast bedankt voor je reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2018 08:46

Als dit een controle arts is van het ziekenfonds is het zijn plicht om uitspraken te doen over de behandelingen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adizal

#3 , 13 aug 2018 15:30

Ik heb ooit zelf de ervaring gehad met een lawaaierige controlearts die zijn condities kwam bekrachtigen aan mijn eetkamertafel. Ik woonde toen op een 2e verdiep een appartement met lift.
Nadat hij zijn toornige verkondiging had gemaakt ben ik kalm rechtgestaan en heb de raam van de eetkamer op de 2é verdieping wagenwijd opengezet. Ik ben toen bij hem gaan staan en heb hem in niet mis te verstane taal gezegd als dat hij dergelijke toon bljft uitslaan in mijn woonvertrekken, dat hij de lift niet meer zal moeten nemen naar buiten en vingerwijzend naar de venster. Ik moest hem bijna gaan zoeken zo klein was hij geworden, hij heeft braaf mijn papieren getekend voor akkoord en bij het uitlaten heb ik hem nog bedankt voor het ziekte verlof.
Neen een controlearts kan zich ofwel akkoord of niet akkoord verklaren en de papieren invullen.
Hij hoeft niks te vragen, want u bent geen dokter en alleen te onderzoeken wat uw huisarts heeft geconstateerd.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 18 aug 2018 22:54

Als dit een controle arts is van het ziekenfonds is het zijn plicht om uitspraken te doen over de behandelingen .

die komen normaal niet aan huis

Terug naar “Andere”