Flexi job

Valérie_1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Flexi job

#1 , 10 aug 2018 21:41

Hallo,

Ik ben 4/5de in dienst en werk op maandag (7,5h), donderdag (7,5h), vrijdag (7,5h) en zondag (4,5h).
In totaliteit dus 27h.

Ik vroeg me nu af of dit voldoet aan de eisen om een flexijob te starten?

Op dergelijke websites wordt er enkel gesproken van 4/5de.

Met vriendelijke groet,

Valérie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2018 05:52

Je zal een 3:36 tal uren tekort komen als je in de 38 uren week werkt , men kan dit best zien als je toekomstige werkgever dit in geeft op de dimona aangifte.daar word met de computer en je rijksregisternummer vergeleken als je in orden bent .

38/5 = 7,6 x 4 = in uren 30:24 uren zou je moeten hebben

En je heeft er maar 27 uren en ze zijn er zeer streng op !

Heb je al voldoende maanden gewerkt om in aanmerking te komen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#3 , 11 aug 2018 09:30

Inderdaad, zoals Lowie schrijft.

De 4/5 slaagt niet op 4 van de vijf dagen werken, dit slaagt op 4/5 van een volle uurrooster te werken.
De meeste sectoren hebben een 38 uren week, dus inderdaad 30.4 uur (=30h24m) per week moet je gewerkt hebben.
Er zit dan ook nog eens een verschuiving van 3 kwartalen op, dus om in het derde kwartaal van 2018 (= juli, augustus en september 2018) te mogen werken als flexi job werknemer moet je in het 4de kwartaal van vorig jaar (dus oktober, november en december 2017) een gemiddelde van 30.4 uur per week gewerkt hebben (een week wat minder en een week wat meer mag dus).


Uiteindelijk is het vrij simpel, elke potentiële werkgever voor je flexijob moet je naam in het Dimona systeem steken (registratie van werknemers), en dat systeem geeft onmiddellijk aan of u al dan niet kwalificeert voor het flexi job statuut.

Reclame

Terug naar “Andere”